چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۴
75 درصد طرح های  کتابخانه ای کشور در آستانه تکمیل است

رمضانی گفت: 75 درصد پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی در کشور به لحاظ عمرانی فعال هستند و چند پروژه غیر فعال وجود دارد که ما پیگیر هستیم این قدمت ان‌شاالله متوقف شود و به سرعت بهره‌برداری شوند.

 مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حاشیه افتتاح سی‌و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت وگو خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان با بیان اینکه متأسفانه طرح های کتابخانه‌‌های مرکزی در سطح کشور غالباً متوقف شده بود افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته اخیراً پروژه‌های کتابخانه‌‌های مرکزی در کل کشور فعال هستند و به آن ها بودجه، اختصاص پیدا کرده و در حال تکمیل هستند.

وی درباره روند تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی خرم‌آباد گفت: براساس آخرین گزارشی که از لرستان دریافت کردم، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد براساس فازبندی انجام شده، مجری طرح ،  اذعان دارد، فاز یک به اتمام رسیده است.

رمضانی ادامه داد:  با توجه به این که متراژ کتابخانه برای افتتاح دو فاز کافی نبود، به این نتیجه رسیدیم،  هر دو فاز کتابخانه ابتدا تکمبل و بعد بهره برداری شود. ان‌شاالله با تخصیص اعتبار سفر ریاست محترم جمهوری، فاز دو کتابخانه هم تکمیل می‌شود به محض تکمیل ابنیه و تأسیسات کتابخانه و تحویل موقت به نهاد کتابخانه‌ها فرآیند تجهیز را شروع می‌کنیم.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی گفت: امیدوارم کمتر از سه ماه هر کتابخانه‌ای که در حال حاضر در جریان است و در فضای کتابخانه‌های عمومی به ما تحویل بشود، تجهیز و به بهره‌برداری برسد.

رمضانی در پاسخ به اینکه 19 سال از روند ساخت کتابخانه مرکزی خرم‌آباد می‌گذرد و این کتابخانه به بهره‌برداری نرسیده است گفت: پروژه‌های کتابخانه‌ مرکزی مشهد با 25 سال، یزد 20 سال، قم 16 سال تکمیل و بهره برداری شد.

وی گفت: 75 درصد پروژه‌های کتابخانه‌های مرکزی در کشور به لحاظ عمرانی فعال هستند و چند پروژه غیرفعال وجود دارد که پیگیر هستیم این تاخیر در بهره برداری طرح ها  ان‌شاالله متوقف شود. طرح های کتابخانه ای استان‌های گیلان، مازندران، بندرعباس و کرمانشاه نیز در حال انجام هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها