شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
تدوین تاریخ شفاهی رزمندگان لرستانی همت بلندیی می‌طلبد

امین کیانی، نویسنده کتاب‌های حوزه دفاع مقدس گفت: رزمندگان لرستانی بخش مهمی از گفتنی‌های دفاع مقدس هستند که هنوز کم‌و‌بیش ناگفته مانده و نگارش تمامیِ این خاطرات در قالب روایت‌های ادبی و تاریخ شفاهی همتی بلندتر می‌طلبد.

امین کیانی، نویسنده کتاب «کهنه سرباز» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، درباره دلایل ورود به عرصه تالیف کتاب در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: از همان دوران کودکی موضوعاتی که بر وطن، آزادگی و دفاع از دین تأکید داشتند، برایم ارزشمند بود وقتی وارد پژوهش در فضای دفاع مقدس شدم از نوشتن، چیزی نمی‌دانستم اما انگیزه‌ زیادی داشتم و نخستین اثر خود را با خاطرات شهید والامقام شاه‌مراد نقدی شروع کردم.

وی افزود: شهید نقدی یکی از فرماندهان گردان تحت امر تیمسار بیرانوند بودند و اتفاقاً تصمیم و جرفه نوشتن کتاب «کهنه سرباز» از خاطرات ایشان آغاز شد و کتاب «شجاع نبرد» نامی است که بر خاطرات شهید شاهمراد نقدی گذاشته شد.

کیانی درباره دلیل نام‌گذاری کتاب «کهنه سرباز» گفت: امیر بیرانوند سال‌های متمادی در لباس رزم انجام خدمت کرد و خود را همیشه سرباز می‌داند و مرا به این سمت هدایت کرد که عنوان کهنه‌سرباز را برای روایت زندگی ایشان برگزینم.

وی افزود: ازجمله عواملی که موجب شد تصمیم به نگارش این کتاب بگیرم، شنیدن وصف شجاعت‌ها و قدرت مدیریت وی در دوران دفاع مقدس و همرزم بودنش با بزرگانی مانند شهید صیاد شیرازی، سردار محسن رضایی، سردار جعفری، امیر احمد‌رضا دادبین، سردار سلیمانی و شهید خرازی بود.

کیانی گفت: کتاب خاطرات آزادگان و جانبازان از نیروهای 244 تانک را نیز در نوبت انتشار دارم که از سوی انتشارات سوره مهر منتشر خواهد شد.

این نویسنده لرستانی گفت: رزمندگان لرستانی بخش مهمی از گفتنی‌های دفاع مقدس هستند که هنوز کم‌و‌بیش ناگفته مانده و نگارش تمامیِ این خاطرات در قالب روایت‌های ادبی و تاریخ شفاهی همتی بلندتر می‌طلبد.


به گزارش‌ ایبنا مراسم رونمایی از کتاب «کهنه‌سرباز» از سری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، چهارشنبه(24 فروردین) با حضور مسئولان استانی در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها