چهارشنبه ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
غزل و شعر فست فودی شده است

برگزیده بخش تک اثر فارسی در دوسالانه غزل حسین منزوی، گفت: غزل و شعر یک مقدار فست‌فودی شده است، یعنی در همان لحظه که شعر را می‌خوانی، آن شعر آنقدر عمیق نیست که ذر ذهن شخص نقش ببندد.

افسانه سادات حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، با اشاره به پیشینه فعالیت خود در حوزه شاعری، گفت: بنده از دوران کودکی سیاه مشق‌های پراکنده داشتم که شاید خیلی جنبه شعری نداشت، اما به مرور زمان این اشعار رسمی‎تر شد و قالب شعری به خود گرفت.

وی با اشاره به مطالعه مداوم و منسجم خود در زمینه شعر گفت: در دورانی که در مدرسه به عنوان کتابدار فعالیت داشتم، با مطالعه مداوم و منسجم آثار شاعران با با واژگان شعری به ویژه منزوی آشنا شدم.

برگزیده بخش تک اثر فارسی دوسالانه غزل حسین منزوی با اشاره به روند پیشرفت خود در شعر، گفت: در روند آماده‌سازی پایان‌نامه‌ام که درباره سیمین بهبهانی بود، با آثار مرحوم حسین منزوی هم آشنا شدم و مطالعاتی در زمینه آثارش انجام دادم.

حسینی با تشریح موضوعات پایان‌نامه خود که درباره ایران، تاجیکستان و افغانستان بوده است، اضافه کرد: این موضوع فرصتی پیش آورد تا بیشتر درباره غزل بدانم و زبان شعرم به روز شد.

وی درباره برگزاری جشنواره‌ها و تاثیر کمی و کیفی آن در تولید آثار شعری نیز، گفت: به عقیده من غزل و شعر یک مقدار فست فودی شده است یعنی در همان لحظه که شعر را میخوانی، آن شعر آنقدر عمیق نیست که در ذهن شخص نقش ببندد.

برگزیده بخش تک اثر فارسی دوسالانه غزل حسین منزوی گفت: چون یک مقدار اشعار سطحی است و به سمت شعارزدگی رفته و مطالعات شاعران هم کم شده است، آن تاثیر خاص خود را ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها