سه‌شنبه ۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۱
مرورنویسی کتاب نیاز فرهنگی جامعه ماست

نرگس بلندی، مدرس و مروج مرورنویسی با اشاره به اهمیت مرورنویسی کتاب گفت: مرورنویسی کتاب نیاز فرهنگی جامعه ماست.

نرگس بلندی، مدرس و مروج مرورنویسی کتاب درباره برگزاری وبینار مرورنویسی که به همت مرکز رشد و تعالی ایرانیان (مرتا) در دنیای کتاب قم برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، گفت: مرورنویسی کتاب از نیازهای فرهنگی جامعه ما است و ضرورت دارد در زمینه مرورنویسی کتاب آموزش‌های لازم به علاقه‌مندان داده شود.
 
نرگس بلندی در پاسخ این سوال که چرا باید کتاب بخوانیم؟، تصریح کرد: بجز دلایل عمومی کتابخوانی مثل افزایش دانش، زندگی به‌جای شخصیت‌های مختلف، گستردگی دایره لغات و بهتر نوشتن؛ هر فرد باید چرایی درونی خود را برای کتاب خواندن پیدا کند.

به گفته این مدرس حوزه کتابخوانی، با داشتن چرایی درونی، انگیزه و تعهد بیشتری برای انجام کارها داریم.
 
وی به چگونه کتاب بخوانیم هم اشاره کرد و یادآور شد: یک کتابخوان خوب و حرفه‌ای، باید مجهز به مهارت‌های مطالعه باشد. باید هرم مطالعه را بشناسد و متناسب با هر متن و کتاب از روش‌های مختلف استفاده کند.
 
بلندی بیان کرد: وقتی سوال می‌شود چه کتابی بخوانیم؟ اینجا، همان جایی است که اهمیت مرور برای خواننده کتاب‌ها مشخص می‌شود. مرور، توصیف کلیت کتاب و ارزیابی آن است؛ نوعی آزمودن و چشیدن کتاب‌ها پیش از مطالعه.
 
وی ادامه داد: مرورنویس با ارائه نقشه کتاب، سعی می‌کند چشم‌انداز مناسبی از محتوای کتاب برای مخاطبی که کتاب را نخوانده ترسیم کرده و او را در انتخاب بهتر راهنمایی کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها