شنبه ۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۷
فعالیت 60 کتابخانه مخزن‌دار در کانون‌های مساجد زنجان

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: از 382 باب کانون مساجد با 10 هزار عضو فعال در استان قریب به 60 باب از کانون‌های مساجد دارای کتابخانه مخزن‌دار است.

حجت‌الاسلام نقی یارمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: با هدف افزایش سرانه مطالعه در کانون‌های مساجد استان طرح «شنبه‌های کتاب» با شعار «هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد» اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه مخاطبان طرح «شنبه‌های کتاب» اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هستند، اضافه کرد: این طرح در بین‌الصلاتین اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، رونق بخشیدن به کتابخانه‌های مساجد و احیای نقش کتاب در اعتلای فرهنگ عمومی اجرا می‌شود، افزود: در این طرح روزهای شنبه یک کتاب از سوی امام جماعت مساجد کشور برای نمازگزاران معرفی می‌شود.

یارمحمدی گفت: در طرح شنبه‌های کتاب امام جماعت مسجد کتابی برای مطالعه معرفی می‌کند و ضمن قرائت چکیده‌ای از آن، نمازگزاران را به مطالعه آن دعوت می‌کند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان اضافه کرد: برای تشویق ائمه جماعات به بهتر اجرا کردن این طرح فایل‌های تصویری از قرائت کتاب مورد بررسی قرار گرفته و از بهترین ارائه تقدیر می‌شود.

وی در ادامه به تجهیز کتابخانه‌های فعال در کانون‌های مساجد استان اشاره کرد و گفت: اخیرا کتابخانه‌های ایجاد شده در جوار کانون‌های مساجد کشور تجهیز شده‌اند.

یارمحمدی بیان کرد: تجهیزات کتابخانه‌ای شامل صندلی، میز مطالعه و قفسه کتاب در اختیار کانون‌های فرهنگی و هنری ابوذر، لسان‌الصدق، معراج، سراج و صادق اهل بیت قرار گرفته است.

مدیرستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان به سایر فعالیت‌های کانون‌های مساجد در بحث ترویج فرهنگ مطالعه با استفاده از ظرفیت مساجد نیز اشاره کرد و افزود: از 382 باب کانون مساجد با 10 هزار عضو فعال در استان قریب به 60 باب از کانون‌های مساجد دارای کتابخانه مخزن‌دار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها