سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹
نشست هم‌اندیشی با صنف چاپ برای طرح مشکلات با وزیر ارشاد برگزار می‌شود

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران گفت: در نشست هاي تخصصي کارشناسان صنعت چاپ تاکید کردند که مطالبه صنعت چاپ باید به شکلی مطرح شود تا برای هر تصمیمی در صنعت چاپ از اتحادیه مشورت گرفته شود و نقش صنف پررنگ‌تر باشد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به برگزاری نشست‌ با دست‌اندرکاران و فعالان صنعت چاپ طی دو هفته اخیر، گفت: به دنبال حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم روز صنعت چاپ، قرار شد مجموعه مشکلات و دغدغه‌های صنف به همراه راهکارهای رفع موانع جمع‌آوری شود.
 
وی افزود: قرار است مجموع این نظرات و دیدگاه‌ها در قالب پیشنهاد به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه تا در اولین فرصت نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه تاکنون دو نشست در این زمینه طی دو هفته اخیر برگزار شده است، عنوان کرد: روز گذشته (دوشنبه ٢٢ شهريور) نشستي در این زمینه با هیات مدیره و جمعی از دست‌اندرکاران این حوزه داشتیم و قرار است این جلسات طی دو تا سه هفته آینده نیز ادامه داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: در این ٢ نشست‌ برگزار شده، کارشناسان تاکید کردند که مطالبه صنعت چاپ باید به شکلی مطرح شود که برای هر تصمیمی در صنعت چاپ از اتحادیه مشورت گرفته شود و نقش صنف پررنگ‌تر شود.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه واگذاری اختيارات به اتحاديه از دیگر مسائلی است که در این دیدارها بر آن تاکید شده است، توضیح داد: فعالان در این دیدارها عنوان کردند که اصلی‌ترین مطالبه صنف چاپ این است که دولت تسهیل‌گر شرایط و روند فعالیت‌های صنف چاپ باشد و در این زمینه پیشنهاداتی نیز مطرح شد.
 
وی یادآور شد: یکی از مسائلی که در این دوره پیگیر خواهیم بود این است که وضعیت جهان و دنیای صنعت به‌گونه‌ای شده است که دیگر چاپخانه‌ها‌ی كوچك به تنهایی نمی‌توانند با یک دستگاه چهاررنگ فعالیت کنند و باید با هم تجمیع شوند و حوزه‌های جدید را تجربه کنند.
 
ابوالحسنی همچنین با طرح این موضوع که ارائه راهكار براي عبور از ركود كاری نیز در این دیدارها از سوي كارشناسان صنف مطرح شده است، تاکید کرد: بحث واسپاري وجه صنعتی چاپ به وزارت صنعت نیز از دیگر موضوعاتی است که آن را در تعامل با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت صمت پيگيري خواهيم كرد.
 
به گفته وی، قرار است مجموع این دیدگا‌ه‌ها و نظرات به زودي و در جمع بندي نهايي به صورت مكتوب به دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها