یکشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
صنعت چاپ با تدوین برنامه‌های کوتاه و بلند‌مدت در مسیر توسعه قرار می‌گیرد

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران، از برگزاری نشست‌هم‌اندیشی درباره مطالبات فعالان صنعت چاپ خبر داد و بر اهمیت تدوین برنامه‌های کوتاه و بلند‌مدت برای توسعه این صنعت تاکید کرد.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، از برگزاری جلسه هم‌اندیشی پیشکسوتان درباره مطالبات فعالان صنعت چاپ از دولت خبر داد بیان کرد: این نشست عصر روز (شنبه 23 مرداد) با حضور تقی علیان، مشاور عالی اتحادیه، محمدکیان احمدی، مدیر چاپ صنوبر، عزیزاله نصرالهی، مدیر چاپ طلوع آزادی و حسن فروزیده، مدیر چاپ ۱۲۸ برگزار شد.
 
وی ادامه داد: ‌این نشست با هدف مطالبه‌گری از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، مبنی بر اینکه مدیرکل دفتر چاپ باید از چه ویژگی‌های تحصیلی و مدیریتی برخوردار باشد، برپا شد.
 
ابوالحسنی ادامه داد: تاکید حاضران بر این موضوع بود که هیات‌مدیره فعلی، توانایی مطالبه خواسته‌های صنف چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارد. در این زمینه معتقدیم که باید با تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برای صنعت چاپ، عملا بخش چاپ وزارت فرهنگ در مسیر توسعه چاپ قرار گیرد.
 
وی گفت: مطالبه‌گری صنف چاپ در طول یک‌سال گذشته، موجب شده که مدیران دولتی مرتبط با چاپ از حالت بی‌مهری به حوزه چاپ خارج شوند و اتحادیه چاپخانه‌داران را مورد مشورت و نظرخواهی قرار دهند.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه از وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌خواهم در حوزه چاپ، بدون حضور اتحادیه و نمایندگان صنف چاپ تصمیم‌گیری نشود، تاکید کرد: یکی از مشکلات جدی در صنعت چاپ طی سال‌های متمادی این بوده است که برای ما تصمیم‌گیری می‌شود و بعد ما را در کار انجام شده می‌گذارند؛ به‌عبارت دیگر صنف کمترین نقش را در تصمیم‌گیری‌ها دارند.
 
به گفته وی، این در حالی است که می‌توان زمینه‌ای پیش‌بینی کرد که هر تصمیمی برای صنعت چاپ با حضور متولیان اصلی صنف، یعنی اتحادیه به نمایندگی از چاپخانه‌داران اتخاذ شود.
 
ابوالحسنی با بیان اینکه در این نشست نکات ارزشمندی مطرح شد، گفت: کارشناسان و پیشکسوتان این صنعت تاکید کردند که مدیران حوزه چاپ باید صنعت چاپ را به‌عنوان صنعت راهبری ببینند و دفتر امور چاپ و نشر باید از تجربه و دانش کارشناسان و فعالان صنعت چاپ استفاده کنند.
 
وی تاکید کرد: برای مدیریت در این حوزه بیشتر به بخش نشر توجه می‌شود و کمتر درباره حوزه چاپ صحبت می‌شود در حالی که چاپ اهمیت بسیاری در زندگی بشر از تولد تا مرگ دارد. مدیران دولتی مرتبط با چاپ، باید آگاهی و شناخت کاملی از صنعت چاپ و اهمیت آن در زندگی جامعه داشته باشند.
 
ابوالحسنی با اشاره به اینکه در این نشست، صنف خواستار بازنگری در قوانین مرتبط با چاپ شدند، عنوان کرد: اگر این کار انجام شود گره بسیاری از مشکلات این صنعت باز خواهد شد؛ زیرا متاسفانه قوانین زیادی هستند که سی‌سال پیش متناسب با شرایط و احوالات آن زمان تدوین شده و همچنان اجرا می‌شود.
 
وی در پایان از تنظیم و آماده‌سازی این نظرات و پیشنهادات خبر داد و گفت: قرار است این نکات در قالب نامه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جدید همچنین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ارسال شود تا در زمان تصمیم‌گیری و انتخاب افراد مدنظر قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها