چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کنگره ملی داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر برگزار می‌شود

حسین علاءالدین از برگزاری کنگره ملی داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر با هدف جریان‌سازی و ایجاد یک نهضت اجتماعی فراگیر در احیای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین علاءالدین دبیر کنگره ملی داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، با اشاره اهداف این کنگره گفت: یکی از اهداف اصلی این کنگره جریان سازی و ایجاد یک نهضت اجتماعی فراگیر در احیای فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر در جامعه امروز است. این کنگره سال گذشته در بخش شعر با پیام حضرت آیت‌الله نوری همدانی برگزار شد و از سراسر کشور بیش از 2 هزار کار به دبیرخانه ارسال شد. امسال این کنگره در بخش داستان با موضوعات نگاه نو و متفاوت به امر به‌ معروف و نهی از منکر، مصادیق عملی امر به‌ معروف و نهی از منکر، امر به‌ معروف و نهی از منکر در سیمای جبهه مقاومت و شهید حاج قاسم سلیمانی شهید امر به‌ معروف و نهی از منکر فعالیت می‌کند و بعد از اتمام بخش داستان، در بخش شعر هم فعالیت خواهد داشت.
 
حجت‌الاسلام علاءالدین تصریح کرد: این کنگره با انعقاد تفاهم‌نامه بین دبیرخانه دائمی کنگره ملی داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر و رادیو سراسری معارف برگزار خواهد شد.
 
دبیر کنگره ملی داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر اضافه کرد: رادیو سراسری معارف در ترویج معارف ناب اسلامی و ایجاد پیوند بین مردم و منابع اصیل دینی عملکرد موفق و قابل قبولی داشته است و برای این کنگره از تمام ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده کرده است.
 
وی یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه با رادیو معارف در جهت فعالیت‌های مشترک بین رادیو معارف و دبیرخانه دائمی کنگره ملی داستان امر به‌ معروف و نهی از منکر باهدف ایجاد حلقه وصل بین نویسندگان و شعرای متعهد سراسر کشور مبارک است.
 
علاءالدین هنر شعر و داستاندر ایجاد جریان‌های اجتماعی در طول تاریخ را بی‌بدیل توصیف کرد و افزود: اگر بخواهیم فریضه امر به‌ معروف و نهی از منکر به‌عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود، راهی جز استفاده از ظرفیت هنر نداریم.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها