سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
اعتبار طرح «بهارانه کتاب» از دوره‌های گذشته بهتر بود/آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی‌بینم

مدیر کتابفروشی جعفری اهواز گفت: در طرح «بهارانه کتاب» سقف خرید بیشتر شد و اعتبار نسبت به دوره‌های گذشته بهتر بود.

بهنام جعفرپیشه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خوزستان، گفت: متاسفانه همزمان با اجرای طرح بهارانه کتاب در خوزستان، به علت شیوع ویروس کرونا و قرمز بودن شرایط بعضی از شهرستاهای استان، طرح در خواب عمیقی فرو رفت و تعطیلی چندروزه ادامه‌دار شد؛ به‌طوری‌که عملا تا پایان طرح کتابفروشی‌های شامل طرح بسته می‌مانند.

وی با بیان اینکه طرح بهارانه کتاب با استقبال خوبی در روز اول مواجه شد، تصریح کرد: تا قبل از تعطیلی اهواز و باز بودن کتابفروشی‌ها، استقبال خوب بود اما با تعطیلی همه چیز خراب شد و پس از آن فروش با افت شدیدی روبه رو شد.
 
مدیر کتابفروشی جعفری اهواز ادامه داد: هرچند کتابفروشی غیرحضوری کارش را ادامه داد اما  وقتی مخاطب وارد فروشگاه شود و کتاب را ببیند، حس خوشایندی هم به خریدار و هم به کتابفروش انتقال داده شده و به تبع آن از فروش بهتری برخوردار می‌‍‌‌‌‌‌شود.

وی نکته مثبت این دوره را افزایش مبلغ اختصاص داده شده به مخاطبان نسبت به دوره‌های پیشین دانست و بیان کرد: در این دوره مبلغ از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۵۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد، اما با توجه به قیمت بالای کتاب، قدرت خرید مردم کم شده و توانایی خرید کتاب را ندارند و آینده خوبی برای کتاب و کتابفروش نمی‌بینم.

جعفری در پایان یادآور شد: کتابفروشی جعفری  با ۳۰ درصد تخفیف، کتاب را به مشتریان ارائه می‌داد، اما همچنان  بعضی از خریداران توانایی خرید کتاب را نداشتند و نسبت به افزایش قیمت کتاب معترض بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها