دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
ماهانه یک میلیون مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان تهران ثبت می‌شود

​مدیر‌کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران ضمن تشریح برنامه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران برای دهه فجر درباره استقبال اعضای و ثبت یک میلیون مراجعه در ماه برای این کتابخانه‌ها خبر داد.

علی نیکنام؛ مدیر‌کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) درباره برنامه‌های بازسازی کتابخانه‌های عمومی پایتخت بیان کرد: کتابخانه بابا‌طاهر که تجهیز، استاندارد‌سازی، مقام‌سازی و همچنین یک طبقه به آن افزوده شده و متراژ آن افزایش پیدا کرده، هم‌زمان با دهه فجر سال جاری بازگشایی می‌شود.

افزایش تعداد مینی‌بوس‌های سیار به 9 دستگاه
وی افزود: بخش کودک این کتابخانه علاوه بر دو تالار ویژه برای مطالعه بانوان و آقایان و مخزن غنی دارای بخش کودک بسیار مجهز است. کتابخانه شهید بهشتی شهرستان بهارستان نیز در حال بازسازی است و امید‌واریم هم‌زمان با دهه فجر بازگشایی شود.        

نیکنام با اشاره به بازسازی کتابخانه پارک شهر افزود: کتابخانه پارک شهر به 85درصد پیشرفت فیزیکی رسیده و در مرحله نازک‌کاری و رنگ‌‌آمیزی است. امید‌واریم این کتابخانه نیز اوایل سال آینده افتتاح شود. کتابخانه تورقوزآباد شهرستان ری نیز همزمان با دهه فجر سال جاری بعد از رفع مشکلات فنی، مجدد به بهره‌برداری می‌رسد.  
 
مدیر‌کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران درباره برنامه کتابخانه‌های سیار گفت: سه مینی‌بوس به مجموع مینی‌بوس‌های سیار اداره کل کتابخانه‌های عمومی اضافه شده و حال حاضر تعدادشان به نه دستگاه رسیده است. مقرر شده تا از این دستگاه‌ها در شهرستان‌های اسلام‌شهر و بهارستان استفاد شود.
 
وی درباره تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی استان تهران افزود: در ‌حال حاضر نزدیک به 180هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی استان تهران عضوند. تعداد مراجعه اعضا به کتابخانه‌های عمومی استان رقم یک میلیون بار را نشان می‌دهد. نوسازی، خرید منابع جدید از‌جمله عوامل موثر در افزایش استقبال مردم از کتابخانه‌های عمومی است.  

خرید 15 میلیارد ریال کتاب برای تجهیز کتابخانه‌ها 
نیکنام با بیان این مطلب که ماه گذشته 15میلیارد ریال کتاب جدید در حوزه قصه و رمان خریداری و به کتابخانه‌های عمومی تزریق شده است، بیان کرد: خدمات جدید کتابخانه‌های عمومی علاوه بر شاهنامه‌‌خوانی و حافظ‌خوانی به ارائه خدمات مشاوره‌ای و همچنین نقد و بررسی کتاب نیز اختصاص دارد. نمایشنامه‌خوانی نیز به مجموع خدمات اضافه شده و باز‌خورد‌های قابل‌توجهی نیز دریافت کرده‌ایم.
 
وی درباره حق عضویت کتابخانه‌های عمومی استان تهران بیان کرد: حق عضویت کتابخانه‌های عمومی استان پنج‌هزار تومان است و در شهرستان‌های محروم حق عضویت دریافت نمی‌شود و یا برای دانش‌آموزان و بازنشستگان، نیم‌بها دریافت می‌شود. عضویت در کتابخانه‌ عمومی شهرستان‌ بهارستان کاملا رایگان است و در دیگر مناطق نیز کتابداران با توجه به وسع متقاضی عضویت می‌توانند هزینه عضویت دریافت نکنند.

بهره‌مندی 360 کتابدار از خدمات بیمه تکمیلی
مدیر‌کل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران درباره بیمه کتابداران کتابخانه‌های استان تهران افزود: همه نیر‌و‌های کتابدار کتابخانه‌های عمومی استان تهران از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند و 360 نفر آن‌‌ها نیز از خدمات بیمه تکمیلی استفاده می‌‌کنند. استفاده از خدمات بیمه تکمیلی براساس درخواست کتابداران ارائه می‌شود.   

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها