پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
​در نمایشگاه کتاب «نویسنده ‌شو»

موسسه بیکران دانش در جهت اعتلای فرهنگ اقدام به برگزاری کارگاه‌ها برای علاقه‌مندان به نویسندگی و همچنین چاپ آثار نویسندگان نوقلم کرده است.

مطهره سنبله‌کار در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ، درباره فعالیت‌های بخش نویسنده‌ شو  وابسته به موسسه بیکران دانش گفت:  موسسه بیکران دانش به‌جهت اعتلای فرهنگی در زمینه تولید نویسندگان سرمایه‌گذاری کرده است. این موسسه از سال 1394 با هزینه‌ و مدت‌زمان کم کار نویسندگان را چاپ و در حوزه پخش و نشر هم از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.
 
وی افزود: سال‌ گذشته تنها ایده چاپ داشتیم و 20 عنوان از کتاب‌هایی که در حال حاضر در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم مربوط به سال گذشته است اما امسال ایده جدید‌تری داریم با عنوان نویسنده شو. چون سال قبل بسیاری از علاقه‌مندان به ما مراجعه می‌کردند و می‌گفتند ما به نویسندگی علاقه داریم اما نمی‌دانیم از کجا باید شروع کنیم. ما کارگاه‌هایی با اساتید برجسته برای آنها برگزار کردیم تا خط فکری نویسندگی خود را پیدا کنند و سپس نسبت به چاپ آثار آن‌ها اقدام کردیم.


 
سنبله‌کار در ادامه توضیح داد: ما برخلاف باقی ناشران هزینه گزافی از نویسنده دریافت نمی‌کنیم. ما تنها هزینه 60 جلد را از نویسنده می‌گیریم و چون حق التالیفی که به نویسنده پرداخت می‌کنیم 6درصد از ناشران دیگر بیشتر است پس هزینه آن 60 جلد هم به آن‌ها برمی‌گردد و در نتیجه ما به عنوان موسسه چاپ رایگان کتاب شناخته می‌شویم. موسسه ما  برای موسسین آن سود مالی ندارد و از حمایت‌های مالی خیرینی که به اعتلای فرهنگی علاقه دارند برخوردار است. امسال بیش از 50 عنوان کتاب در نمایشگاه عرضه کرده‌ایم که 10 عنوان آن جدید است.
 
وی درباره موضوعات کتاب‌های چاپ شده توضیح داد: ما کار این موسسه را با چاپ کتاب‌های علمی شروع کردیم که شامل پایان‌نامه‌های دانشجویانی بود که چاپ آن به نفع آنان و موجب ایجاد رزومه برای آن‌ها می‌شد. در زمینه قرآنی این فعالیت را ادامه دادیم و اکنون در زمینه‌های علمی، تاریخی، شعر و داستان هم کتاب داریم. ما اولویت‌ موضوعی برای چاپ آثار نویسندگان نداریم و در تمام زمینه‌ها فعال هستیم.
 
سنبله‌کار در انتها گفت: بیشتر مراجعه‌کنندگانی که ما داریم از افرادی هستند که می‌خواهند بدانند مطالبی که نوشته‌اند قابلیت چاپ دارد یا خیر و در حقیقت از کارگاه‌های نویسندگی ما استقبال زیادی می‌شود.
 
سی‌ویکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از 12 تا 22 اردیبهشت در مصلای بزرگ امام برپاست.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها