سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۳
«نفر هفتم» یک درام پلیسی-عشقی است

رمان «نفر هفتم» به قلم مرسده کسروی به تازگی از سوی انتشارات کتاب نیستان وارد بازار کتاب شده است.

مرسده کسروی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره تازه‌ترین اثر خود گفت: رمان «نفر هفتم» یک درام است که مولفه‌های درام‌های تراژدی، پلیسی، عشقی، فلسفی و اجتماعی را  هم داراست و هم نیست. از این جهت که من قصدم اصلا نوشتن کار ژانر به آن مفهوم که این روزها مصطلح است نبوده و نیست. اما در عین حال همه این‌ها را هم دارد و این مولفه‌ها تبدیل به دغدغه‌های شخصیت‌های رمان می‌شوند.

نویسنده «حوض نقره‌ای مهتاب» درباره موضوع «نفر هفتم» گفت: داستان این رمان به این صورت است که جسدی در جایی غیرمنتظره و با وضعی غیرعادی ‌پیدا می‌شود و شش نفر در ارتباط با این جسد و پیدا شدن آن درگیر ماجرایی می‌شوند. همینطور که داستان به جلو می‌رود، حرف‌های مختلفی زده می‌شود که روایت داستان را شکل می‌دهد.



نویسنده «زرد کادمیوم و داستان‌های دیگر» درباره دلیل روی آوردن به ژانر پلیسی توضیح داد: باید بگویم که گرایش به سمت نوشتن رمان «نفر هفتم» و رمانی که در حال حاضر در دست نوشتن دارم و همینطور به احتمال زیاد کارهای بعدی‌ام، کم‌کم و در طول سال‌های اخیر برایم اتفاق افتاد. داستان به نظر من جایی اتفاق می‌افتد که اوضاع از صراط مستقیم انحراف پیدا کند و چیزی غیر از معمول اتفاق بیفتد. جایی شخصیت‌ها در تور حوادث غیرمنتظره بیفتند و برای رهایی دست‌و‌پا بزنند و به غیرمعمولی‌ها بیاویزند. به نظرم این حوزه پتانسیل بالایی برای نوشتن داستان دارد و من به آن شدیدا علاقه‌مندم.

گفتنی است؛ انتشارات «کتاب نیستان» رمان «نفر هفتم» را  به تازگی در ۲۲۴ صفحه و با قیمت ۱۸هزارتومان منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها