پنجشنبه ۳ دی ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
زرلکی: تلفیق فلسفه و زندگی روزمره را در «جستارهایی در باب عشق» بخوانید

شهلا زرلکی، نویسنده و منتقد ادبی، کتاب «جستارهایی در باب عشق» نوشته آلن دوباتن را برای مطالعه آخر هفته پیشنهاد کرد و گفت: هنر نویسنده در این کتاب تلفیق فلسفه به عنوان امری دور از دسترس با زندگی روزمره و ارائه آن به زبان ساده برای انسان مدرن امروزی است.

شهلا زرلکی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره کتاب پیشنهادی خود برای مطالعه مخاطبان توضیح داد: آلن دوباتن از نویسندگان مورد علاقه من است و کتاب «جستاری در باب عشق» از این نویسنده را برای مطالعه پیشنهاد می‌کنم، چراکه معتقدم خواندن این کتاب نکات آموزنده بسیاری به فراخور حال همه خوانندگان دارد.

وی درباره ویژگی‌های این کتاب گفت: این کتاب به نوعی تاریخچه فراز و فرود یک رابطه عاطفی بین یک زن و مرد را به شکلی بسیار زیبا و هنرمندانه با فلسفه تلفیق می‌کند، به شکلی که برای هر خواننده‌ای قابل فهم و درک است. به همین دلیل هر کس با خواندن این کتاب می‌تواند نکاتی را به فراخور حال خود دریافت کند.

نویسنده کتاب «در خدمت و خیانت زنان» ادامه داد: آلن دوباتن از آن دست نویسندگانی است که فلسفه را در خدمت زندگی می‌خواهد و بر این باور است که می‌توان با استفاده از اندیشه‌های فیلسوفانی چون نیچه، کانت و غیره، بهتر با مشکلات زندگی روبه‌رو شد؛ به عبارتی هنر نویسنده تلفیق فلسفه به عنوان یک امر دور از دسترس با زندگی روزمره  و ارائه آن به زبان ساده برای انسان مدرن امروزی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کتاب «جستارهایی در باب عشق» با ترجمه گلی امامی، به لینک زیر مراجعه کنید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها