پنجشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
تامین آثار کتابخانه تا نشست تخصصی و افتخارآفرینی شهرستانی‌ها

خراسان‌رضوی - بسته خبری اخبار کوتاه فرهنگی و به ویژه کتاب در خراسان‌رضوی این هفته بیشتر از شهرستان‌های این استان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، این هفته اخبار کوتاه فرهنگی و کتاب استان خراسان‌رضوی بیشتر به اقدامات، اتفاقات، رویدادها و برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌محور شهرستان‌های این استان پرداخته است.

مراسم اربعین شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار 

مراسم اربعین شهید غیرت حمیدرضا الداغی عصر پنجشنبه ۱۸ خرداد ساعت ۱۷ باحضور و سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در آستان مقدس شهیدان سبزوار برگزار می‌شود.

رونمایی از سردیس شهید الداغی در خیابان اسدآبادی بوستان شهید حمیدرضا الداغی و نمایشگاه آثار هنرمندان رویداد هنری غیرت از دیگر برنامه‌های این مراسم است.



تهیه کتاب برای غنی سازی منابع کتابخانه زیارتگاه شهید مدرس کاشمر

در راستای غنی سازی و بروز رسانی منابع کتابخانه زیارتگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در کاشمر تعدادی کتاب با موضوعات روان‌ شناسی، جامعه شناسی، علوم سیاسی، تاریخ، علوم دینی و مذهبی و... به ارزش ۶۰۰ میلیون ریال به همت موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بنا به نیاز و نظرسنجی مراجعان خریداری شد. این کتابخانه در دو بخش برادران و خواهران به صورت قفسه باز از ۷ صبح تا ۱۹ از علاقمندان به کتاب، کتابخوانی و پژوهش پذیرایی می کند. 



تشرف وزیر کشور عراق به حرم رضوی

وزیر کشور عراق همراه با هیئتی از این کشور به حرم مطهر رضوی مشرف شد.

وزیر کشور عراق «عبدالأمیر الشمری» همراه با هیئتی از این کشور در این هفته به حرم مطهر رضوی در مشهد مشرف شد و ضمن زیارت بارگاه منور امام رضا(ع) با مسئولین آستان قدس رضوی نیز دیدار کرد.



راهیابی عکاس نیشابوری به دوازدهمین جشنواره ملی عکس رشد

مرتضی امین‌الرعایایی هنرمند عکاس نیشابوری با دو عکس در بخش حرفه ای به دوازدهمین جشنواره ملی عکس رشد راه یافت. 

رویکرد این جشنواره، استفاده مناسب از آثار برگزیده بر اساس نیاز در تولید بسته های تربیتی و یادگیری وزارت آموزش و پرورش است.

رونمایی از پایگاه تخصصی امام خمینی (ره)در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی

همزمان با سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب، پایگاه تخصصی امام خمینی (ره) در کتابخانه دیجیتال آستان قدس رضوی مورد بهره برداری قرار گرفت.
در این پایگاه تخصصی6226 رکورد مرتبط با زندگینامه، سخنرانی‌ها و روشنگری‌ها، شخصیت و ... امام خمینی (ره) بارگذاری شده که توسط نویسندگان مختلف در قالب کتاب، مقاله، پایان نامه و ... تدوین شده است.

پژوهشگران می‌توانند از طریق سامانه‌های امانت دیجیتال و تحویل مدرک کتابخانه  دیجیتال آستان قدس رضوی در بستر وب به نشانی https://digital.aqr.ir   از منابع موجود بهره‌مند شوند.



افتخارآفرینی فیلمساز و عکاس گنابادی 

جایزه بهترین فیلم مستند دومین جشنواره بین‌المللی گردشگری خراسانگرد (The 2nd International Photo & Film Festival of Khorasangard) به مهدی عباسیان برای فیلم «سبز دستان» و لوح تقدیر بهترین عکس در بخش حرفه ای به «هاشم رحمانی» از گناباد تعلق گرفت.

این فیلم نگاهی دارد به شیب بافی یا همان سبد بافی و سنت های آن که در روستای زیرجان شهرستان گناباد توسط اهالی محلی انجام می شود؛

مهدی عباسیان،محمد برادران، علی اکبر اسماعیلی، سید علی سده ای و حسن نسایی عوامل فیلم بودند ‌که توسط انجمن سینمای جوان گناباد تولید شد.



ثبت نام بیش از 3 هزار نفراز خراسان رضوی در مسابقات قرآن

از ابتدای شروع ثبت نام چهل و ششمین دوره  مسابقات سراسری قرآن کریم تاکنون بیش از 3115 نفر در مسابقات قرآن کریم ثبت نام کرده اند که از این تعداد 1793 نفر به بانوان و 1322 نفر به آقایان اختصاص دارد.

از عموم علاقه مندان دعوت میشود، جهت ثبت نام در بخش های آوایی تا تاریخ 24 خرداد و در بخش معارفی تا 31 خرداد به درگاه www.quraniran.ir مراجعه نمایند.



برگزاری نشست تخصصی «بررسی کتاب کودک و نوجوان رضوی» 

نشست تخصصی «بررسی کتاب کودک و نوجوان رضوی» توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی در مشهد با حضور جمعی از نویسندگان همچون محمدهادی زاهدی، مرتضی انفرادی، امین بابادی، جواد نعیمی و منیره هاشمی برگزار و درباره کتاب کودک و نوجوان رضوی و دستمایه‌های داستانی و قابل اقتباس برای خلق آثار ادبی گفتگو‌ شد. در ادامه این نشست نیز درباره چالش‌های تصویرگری و طراحی آثار رضوی کودک همچون تولید مفاهیم قابل فهم از معارف اهل بیت(ع) برای استفاده پدیدآورندگان کتاب کودک و نوجوان، بحث و تبادل نظر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها