سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
از «فاطمه علی است» تا «دکان عروسک فروشی»

پرفروش ترین آثار انتشارات کتاب جمکران در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در بخش آثار معارفی و عمومی کتاب‌های «مهدی موعود»، «اصحاب امام زمان» و «فاطمه علی است» از پرفروش‌ترین آثار کتاب جمکران بودند.

«مهدی موعود» ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار از علامه مجلسی است که به قلم استاد علی دوانی به فارسی ترجمه شده است. این اثر حاوی گزارش تفصیلی با محتوای تاریخی شامل احادیثی از زندگانی حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.

در کتاب «اصحاب امام زمان در عصر ظهور» آیت الله نجم الدین طبسی به بحث و بررسی درباره تعداد اصحاب، ویژگی‌های ایشان، ملیت و معرفی اسامی اصحاب امام زمان، پرداخته و سؤالات و شبهاتی را که در این خصوص وارد شده، پاسخ داده است.

کتاب «فاطمه علی است» از علی قهرمانی، مجموعه داستان‌های کوتاهی از سبک زندگی علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) را شامل می‌شود.
 
در بین آثار با موضوع ادبیات داستانی، کتاب های «سر بر دامن ماه»، «بانوی عاشق» و «نخل و نارنج» از پرفروش‌ها بودند.

کتاب «سر بر دامن ماه» به قلم فاطمه دولتی زندگی داستانی «بانو حٌدیث» همسر امام هادی، مادرِ امام حسن عسکری و جده قائمِ آل محمد (علیهم السلام) است. همچنین رمان «بانوی عاشق» از اعظم بروجردی، به زندگی حضرت خدیجه(س) در دوران جوانی و ماجرای ازدواج ایشان با پیامبر(ص) می‌پردازد و کتاب «نخل و نارنج» هم که از پرفروش‌ترین آثار ادبیات داستانی است به قلم وحید یامین پور بر محور زندگی ‌خاتم الفقهاء و المجتهدین جناب شیخ انصاری و عصر ایشان نگاشته شده است.
 
از دیگر آثار پرفروش کتاب جمکران در موضوع ادبیات پایداری می توان به کتاب‌های «مرغداری در میدان جنگ»،‌ «روزگار طیبه» و «سر به هوا» اشاره کرد که کتاب «مرغداری در میدان جنگ» به قلم سید سعید هاشمی با نثری طنز روایت خاطرات مواجهه رزمندگان لشکر 17 علی‌بن‌ابیطالب (علیه السلام) قم را با انواع حیوانات خزیدنی و چریدنی و پرندگان، روایت می‌‎کند.

«روزگار طیبه» به قلم مریم فهیمی زندگینامه داستانی شهیدان طیبه و مرتضی واعظی و ابراهیم و فاطمه جعفریان است  و کتاب «سر به هوا» به قلم اکرم الف خانی روایتی داستانی از زندگی شهید سرلشکر خلبان «عباس اکبری» است.
 
در بخش کودک و نوجوان هم کتاب‌های «بهترین مسافر من»، «دکان عروسک فروشی» و «وقتی بابا رئیس بود» از پرفروش‌ترین آثار بودند که کتاب «بهترین مسافر من» به قلم توران ساکی منفرد از زاویه دید کشتی کوچکی ماجرای سفر و ازدواج نرجس خاتون با امام حسن عسگری(ع) را روایت می‌کند.

«دکان عروسک فروشی» از مونا جوان با تصاویر زیبا و دلنشین فضای شهر در روزهای جشن و شادی اعیاد ماه شعبان را به تصویر می کشد و نشان می دهد که در این روزها با دادن هدیه های کوچک به بچه های کار می توان روزهای شادی برایشان رقم زد و کتاب «وقتی بابا رئیس بود» به قلم تقی شجاعی زندگی داستانی رئیس ساده زیست و پرتلاش آموزش و پرورش قم، شهید علی بیطرفان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها