پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۵
تبیین جایگاه انقلاب اسلامی تغییر مسیر تاریخ و زمینه‌سازی برای نظم نوین جهانی است

حجت‌الاسلام محمد شجاعی، مؤلف کتاب «انقلاب اسلامی و آینده جهان» گفت: این کتاب تبیین جایگاه قدسی انقلاب اسلامی در تغییر مسیر تاریخ و انجام این پیچ تاریخی و زمینه‌سازی برای نظم نوین جهانی است و ما باید از این دریچه به انقلاب اسلامی توجه کنیم که یک قدسیت دارد و همان چیزی است که مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست معرفی و بررسی کتاب «انقلاب اسلامی و آینده جهان» پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام محمد شجاعی، نویسنده اثر، در غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی برگزار شد.

حجت‌الاسلام شجاعی در ابتدای این جلسه با بیان مقدمه‌ای در خصوص جایگاه مهم و تعیین‌کننده آینده در زندگی انسان‌ها و نیز در مکاتب و اسلام گفت: در آینده زندگی بشر دولت کریمه ایجاد خواهد شد با فضای عدالت و امنیت که در آن فضا مردم می‌توانند استعدادهای بی‌نهایتشان را شکوفا کنند. این همان دولت کریمه‌ای است که خداوند بشارتش را به همه انبیا داده است. شجاعی افزود: تمام انبیا متوجه بودند که باید آینده‌ای را که تمام انسان‌های روی زمین می‌توانند در نهایت آرامش به هدف خلقتشان برسند، ایجاد کنند. خداوند نیز برای اینکه این انبیا محصول عملشان را ببینند، بعضی از آنها را با رجعت برمی‌گرداند.

شجاعی در ادامه به سراغ انقلاب اسلامی ایران رفت و بیان کرد: امام خمینی انقلاب اسلامی را بخشی از ظهور امام زمان می‌دانست و فرمود انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب بزرگ به پرچمداری حضرت حجت است. پس این انقلاب آمده تا برای دولت کریمه زمینه‌سازی کند. این نویسنده عنوان کرد: انقلاب اسلامی باعث شد در طول چهل سال بی‌نظیرترین انسان‌های تاریخ به وجود بیایند و در طول تاریخ بشر تا این حد صالح‌سازی نشده. در واقع آنچه آن ۱۳ معصوم دیگر نداشتند، همین انقلاب اسلامی و این ملت بود. تا جایی که امام خمینی(ره) فرمودند ملت ایران از ملت حجاز در عهد رسول‌الله بالاتر است.

نویسنده کتاب «انقلاب اسلامی و آینده جهان» گفت: رهبر انقلاب فرمودند برای قیام مهدی یک شرط اساسی لازم بود و آن انقلاب اسلامی بود که ما انجام دادیم و اگر انقلاب اسلامی نبود، به سمت ظهور نمی‌رفتیم. او با بیان اینکه این کتاب تبیین جایگاه قدسی انقلاب اسلامی در تغییر مسیر تاریخ و انجام این پیچ تاریخی و زمینه‌سازی برای نظم نوین جهانی است، گفت: ما باید از این دریچه به انقلاب اسلامی توجه کنیم که یک قدسیت دارد و همان چیزی است که مسیر تاریخ را عوض خواهد کرد. به همین دلیل رهبر انقلاب در طول این سال‌ها مقوله پیچ تاریخی را مطرح کردند و به‌تازگی هم مسئله نظم نوین جهانی که داریم به آن سمت می‌رویم.

شجاعی ادامه داد: اگر کسی می‌خواهد بداند انقلاب اسلامی چقدر اهمیت دارد و موفق بوده، باید از این جهت انقلاب را ارزیابی کند که آیا توانسته در سطح جهان مردمی را برای دولت کریمه آماده کند یا نه. انقلاب اسلامی توانست علاوه بر اینکه ملت خودش را برای پذیرش دولت کریمه آماده کند، ده‌ها میلیون انسان دیگر را خارج از مرزهایش آماده کند که نمونه‌اش پیاده‌روی اربعین است که تمام ادیان و ملل حول یک متخصص معصوم جمع می‌شوند.

این پژوهشگر در پایان ضمن بیان این نکته که ما داریم در یک مسیر کاملا طبیعی به سمت آن قله حرکت می‌کنیم گفت: طبق فرمایش رهبر، حرکت به سمت این قله گرفتاری‌ها و مشکلاتی دارد. احزاب و گروه‌هایی می‌آیند و مسئولیت‌هایی را می‌پذیرند که گروهی از اینها با اهداف انقلاب هماهنگ‌اند و گروهی هم همراهی نمی‌کنند و دردسرهایی ایجاد می‌کنند که این طبیعی است و جزو فتنه‌های آخرالزمان است تا همه بتوانند سرسپردگی‌شان را به دولت کریمه ثابت کنند. در این مسیر سنت غربال خداوند نیز در حال اجراست و افرادی که با دولت کریمه سنخیت ندارند ریزش خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها