یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۷
انتشارات مدرسه با کتاب‌های تصویری جذاب میزبان بچه‌هاست

انتشارات مدرسه از عرضه و رونمایی کتاب‌هایش در سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات مدرسه در نمایشگاه بین‌المللی تهران با هفت دسته‌بندی کتاب شامل کتاب کار، اولیا مربیان، ادبیات نوجوان، دانش و فناوری، معارف اسلامی و ادبیات نوجوان، میزبان کودکان و نوجوانان است.
 
در این انتشارات رمان‌های ترجمه با عنوان «سه پایه‌ها به زمین آمدند»، «زندگی ظاهری روبی»، «با دلفین حرف بزن» و ... ارائه شده است. البته رمان‌های جذاب و شگفت‌انگیز «سلطان آشغالگردها»، «دریا از کسی اجازه نمی‌گیرد»، «مرد بهاری» و ... توسط نویسندگان نامداری همچون مهدی میرکیایی ، داوود امیریان و .... نگارش شده و در اختیار نوجوانان قرار داده است. 

یکی از مجموعه‌های چند جلدی و جذاب این انتشارات، مجموعه 3 جلدی «هزار و یک شب» است که توسط کیانوش تنها نگارش شده است؛ عناوین این مجموعه: «حکایت اسب آبنوس»، «حکایت گوهر شب چراغ» و «حکایت مرد مرده»
مجموعه «ریحانه»، به زندگی‌نامه زنان نامدار اسلام پرداخته است. در این کتاب‌ها فراز و نشیب‌های دوران زندگی هر یک از بانوان اسلام روایت شده است.

یکی از غنی‌ترین مجموعه‌های این انتشارات، مجموعه پژوهشی «نقد و نظریه ادبیات کودک» مناسب برای دانشجویان، نویسنده‌های کودک و ... است. این کتب با همکاری مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز و زیر نظر مرتضی خسرونژاد گردآوری شده است. مجموعه بیست جلدی «گنجینه ادبیات کودک و نوجوان» که شانزده جلد آن چاپ شده است، یکی دیگر از مجموعه‌های پژوهشی این انتشارات است. در این مجموعه به ادبیات کودک در دوره‌های مختلف پرداخته است.

 مجموعه بعدی، مجموعه طنز «لطیفه‌های زیرخاکی» نوشته علیرضا لبش است؛ هر کتاب در این مجموعه به بیان لطیفه‌های یکی از کتاب‌های کلاسیک ایران پرداخته است. مجموعه‌های تصویری این انتشارات «کتاب‌های ادبیات کلاسیک» با عناوین «ضحاک»، «سیمرغ» و «گلستانه» مناسب کودکان است. این کتب با تصویرسازی عالی و جذاب به بازنویسی آثار کهن ایرانی پرداخته است. 

مجموعه «حلقه داستان»، یک مجموعه 5 جلدی است که توسط تمام نویسنده‌های کودک و نوجوان جمع‌آوری شده است. هر کتاب از این مجموعه متشکل از داستان‌های کوتاه یکی از نویسندگان است. عناوین این مجموعه «تابع بی‌نهایت»، «سرقت مصلحانه»، «بازی کثیف» و ... است.

سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» از 21 اردیبهشت تا 31 اردیبهشت به صورت فیزیکی و مجازی در حال برگزاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها