یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
کتاب «ماهی و خنجر» در گرگان رونمایی شد

کتاب «ماهی و خنجر» اثری درباره سازمان منافقین، امروز و در یکی دیگر از ایام دهه فجر طی مراسمی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گلستان، با حضور معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار گلستان، مدیرکل اطلاعات گلستان و جمعی از مسئولان، خانواده شهدای ترور و دوستداران فرهنگ کتاب و کتابخوانی، کتاب «ماهی و خنجر» به قلم مریم مقانی و محسن کاظمی‌نژاد که به همت نشر سیمرغ هدایت در 278 صفحه منتشر شده است، صبح امروز یکشنبه 19 بهمن‌ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی رونمایی شد.

در ابتدای مراسم محسن کاظمی‌نژاد، یکی از مولفان کتاب ضمن تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی در سخنانی درباره کتاب، گفت: در این کتاب که مبنای واقعی دارد، در قالب داستان پروسه پیچیده شناسایی، تروریست‌های سازمان منافقین (مجاهدین خلق) که در سال 63 در گرگان رقم زدند، به روایت درآمده است.

وی ضمن اشاره به شهدای ترور در این برهه زمانی که توسط منافقان (مجاهدین خلق) در گرگان به شهادت رسیدند، گفت: در این کتاب در حد امکان فضای آن دوران، نحوه ترور و نحوه شناسایی منافقان در جهان داستانی تشریح شده است.

مریم مقانی، دیگر نویسنده کتاب نیز ضمن ادای احترام به شهدای انقلاب اسلامی، اظهار کرد: آدم‌های این داستان قطعه کوچکی از پازل انقلاب اسلامی هستند که در سال 63 توسط منانقین به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه در این کتاب نام پنج شهید ترور از مجموعه شهدای ترور در گرگان آورده شده است، گفت: برادران ستوده از جمله شهدایی هستند که در این کتاب از آن‌ها نام و یادی برده شده است.
 

 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:
برای من، بریدن از سازمان، به معنی بریدن از انقلاب و مبارزه و اهداف ضدامپریالیستی بود. ما قرار بود ایران رو برای آمریکایی‌ها، تبدیل به یه ویتنام دیگه کنیم. از انشقاقی که پیدا کردیم، گیج بودم. وقتی توی میدون بودم، می‌تونستم برای خودم توجیه کنم. اما وقتی کناری می‌نشستم و از بیرون اتفاقات رو تماشا می‌کردم، نمی‌فهمیدم. ما دانشجوهایی بودیم که حاضر بودیم کفش انقلابی‌ها رو واکس بزنیم. از همه چیزمون بگذریم. از مادرمون، از عشقمون.
مهرداد سکوت کرد تا جگرکی سینی نان و جگرها را روی میز بگذارد. وقتی رفت، ادامه داد: من خیلی از خودم مایه گذاشته بودم. اونقدر که دلم نمی‌اومد فکر کنم همه اون فداکاری‌ها بیهوده بوده. عصبانی شده بودم. دیدم که جنگ بر سر قدرته. رجوی به این دلیل که سهمی از حکومت بهش نرسیده، داره انتقام می‌گیره. منم گفتم حالا که به من هم هیچی نمی‌رسه، منم انتقام می‌گیرم!

یادآوری می‌شود، در پایان مراسم ضمن تقدیر از خانواده شهدای ترور، به رسم تکریم، یک جلد از کتاب به مدعوین حاضر در مراسم رونمایی هدیه داده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها