[3] پیشنهاد برای مطالعه:سیدمحمود نجاتی حسینی(1401)
«آثار دعای اسلامی و شیعی بر فضیلت مندی جامعه»گفتگو با خبرگزاری قدس آنلاین، 18 تیر 1401؛ قابل دسترسی اینترنتی درلینک زیر:
https://www.qudsonline.ir/news/808143
[4] نگاه شود به : سیدمحمود نجاتی حسینی(1389)
جامعه شناسی دین و جامعه شناسی دینی و جامعه – خداشناسی:بازخوانی انتقادی – مقایسه ای از سنت های فکری در دین پژوهی های اجتماعی و فرهنگی، دو فصلنامه علمی – تخصصی اسلام و علوم اجتماعی(پژوهشگاه حوزه و دانشگاه)، سال 2، شماره 4 ، پاییز و زمستان ، صص 77-120./ فیونا بوی (1394)
درآمدی برانسان شناسی دین ، مهرداد عربستانی، تهران، شرکت نشر نقد افکار/ ابراهیم موسی پور(گزینش و ترجمه)( 1389)
مقدمه ای بر پژوهش دین عامیانه ، تهران، نشر جوانه توس .
[5] پیشنهادبرای مطالعه:سیدمحمودنجاتی حسینی(1392)
«دعا یک کنش اجتماعی دینی موثر، مستمر، فراگیر – تحلیل ادبیات دعا پژوهی»؛فصلنامه مطالعات و تحقیقات اجتماعی درایران(مطالعات و تحقیقات اجتمای دانشگاه تهران)دوره 2، شماره 1 ، بهار 1392 ، صص 37-60 .
[6] پیشنهاد برای مطالعه :سیدمحمود نجاتی حسینی(1392)
«موقعیت اجتماعی گرایش به دعا درجامعه ایرانی اسلامی – یک تحلیل ثانویه»، دوفصلنامه اسلام وعلوم اجتماعی(پژوهشگاه حوزه ودانشگاه)سال 5، شماره 9، بهاروتابستان 1392 ، صص 35-58 .
[7] پیشنهاد برای مطالعه:سیدمحمودنجاتی حسینی(1390)
«نسبت خود – دیگری درگفتمان دعای شیعی:پیوند الاهیات اجتماعی وفلسفه اجتماعی دعا»، فصلنامه راهبرد فرهنگ(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی –مرکز مطالعات راهبردی)، سال 4، شماره 14 و 15، تابستان وپاییز1390 ، صص 7-38.
[8] نگاه شود به:امانوئل لویناس(1387) اخلاق و نامتناهی:گفتگوهای امانویل لویناس و فیلیپ نمو، مرادفرهادپور و صالح نجفی، تهران، کتابهای کوچک ؛ نیز رجوع شود به :
Jill Robbins(2005)
Who Prays ?Levinas on Irremissible Responsibility, in :B. Benson and N. Wristband(2005)(Eds)
The Phenomenology of Prayer ,London, Fordham university press,pp:32-50.
و نیز نگاه شودبه شرح و تفصیل نظریه دعا و اخلاق مسئولیت لویناس در : سیدمحمودنجاتی حسینی(1390)
«نسبت خود – دیگری درگفتمان دعای شیعی:پیوند الاهیات اجتماعی وفلسفه اجتماعی دعا»، فصلنامه راهبرد فرهنگ(دبیرخانه شورایعالی انقلاب فرهنگی –مرکز مطالعات راهبردی)، سال 4، شماره 14 و 15، تابستان وپاییز1390 ، صص 7-38.