جمعه ۱۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۷

دانشگاه ولز برنده نهايي جايزه دیلن توماس 2010 را معرفی كرد._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نفل از بوك تريد، اين جايزه 30 هزار پوندي كه هر سال به برترین نويسنده جوان زير 30 سال اهدا مي شود، امسال یک شاعر آمریکایی را برگزید. 
 
الیز فنتون جایزه معتبر 30 هزار پوندی دانشگاه دیلن توماس ولز را به خود اختصاص داد. این کتاب نخستین کتاب شعری است که این جایزه را به خود اختصاص داده است. 

«اليز فنتون» شاعر آمريكايي با مجموعه اشعارش به نام «هياهو» كه شعرهايي سروده شده درباره جنگ است كه در آن زني افغان از جنگ مي‌گويد، عنوان برنده امسال گران ترین جایزه نویسندگان نوقلم را به خود اختصاص داد. 

فهرست نهایی 2010 كه دربرگيرنده 2 مجموعه شعر و 4 رمان بود، موضوع‌هاي مختلفي از جمله جنگ، خانواده، عشق و خيانت را در مركز توجه خود قرار داد.

در فهرست 6 نفره خود كه از ميان فهرستي 16 نفره انتخاب شده بود، نام 5 نويسنده جوان زن دیده می شد. در فهرست نهایی این جایزه «كارولين برد» شاعر 23 ساله بريتانيايي ، «نديفه محمد» از سومالي براي رمان «پسر مامباي سياه» ، «النور كاتون» با رمان «تمرين»، «كاران ماهاجان» تنها نويسنده جوان مرد و متولد هند با اولين رمانش به نام «طرح خانوادگي» و «اميلي مكي» نويسنده اسكاتلندي با رمان «و اين درست است» رقبای الیز فنتون بودند.

استفن محمد 22 ساله نیز جایزه 5 هزار پوندی این دانشگاه را که به اثر منتشر نشده یک نویسنده جوان تعلق می گیرد برای کتاب «شانزده سالگی تلخ» از آن خود کرد.

رييس هيات داوري امسال برعهده «پيتر فلورنس» بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها