شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۹:۳۷
سلينجر بار ديگر پيروز مي‌شود

نويسنده سوئدي كه با نوشتن دنباله‌اي بر «ناتور دشت» اثر ماندگار ديويد سلينجر ، قصد داشت اين اثر را در آمريكا منتشر كند، بايد يك بار ديگر با نظر دادگاه روبه رو شود.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ابينا) به نقل از آسوشيتدپرس، روز گذشته اعلام شد دادگاه استيناف نيويورك به زودي درباره كتاب «60 سال بعد: در دل دشت» كه نويسنده سوئدي فردريك كالتينگ آن را نوشته و به دليل مشابهت‌هاي بسيار با اثر «ناتور دشت» سلينجر و  مغايرت با حق كپي رايت، مجاز به انتشار در آمريكا دانسته نشد، تصميم مي‌گيرد. 

به اين ترتيب اين دادگاه عالي كه به دنبال درخواست تجديد نظر كالتينگ ترتيب داده شد، دوباره بايد راي دادگاه فدرال را بررسي كند.
اين در حالي است كه ويكل سلينجر با قاطعيت اعلام كرد كه حكم دادگاه پيشين تاييد خواهد شد.
 
سلينجر كه ژانويه پيش (دي ماه) در سن 91 سالگي درگذشت، از چند ماه پيش از درگذشتش با شكايت به دادگاه جلوي انتشار اين اثر را در آمريكا گرفت. اين در حالي است كه اين كتاب در بريتانيا منتشر شده است. 

كالتينگ نويسنده سوئدي كه با نام مستعار «جان ديويد كاليفرنيا» اين كتاب را نوشته و آن را با عنوان «جي.دي.كاليفرنيا» منتشر كرده بود، عليرغم اين كه تلاش كرد تا در دادگاه ثابت كند قصد نداشته ادامه‌اي بر اثر «ناتور دشت» كه در سال 1951 منتشر شده بنويسد، نتوانست قضات را موافق نظر خود سازد. 

«ناتور دشت» داستان پسر 16 ساله‌اي به نام «هولدن كالفيلد» است كه با خروج از مدرسه در آخرين روزهاي باقي مانده به كريسمس، قصد مي‌كند نيويورك را بشناسد. اين كتاب از آن زمان تاكنون به يكي از آثار محبوب دبيرستاني‌ها بدل شده و هنوز به فروش خود در جهان ادامه مي‌دهد. 

كالتينگ در كتاب خود داستان كالفيلد را 60 سال پس از تجربه گشت و گذار در نيويورك و در حالي ببان مي‌كند كه او از يك آسايشگاه خارج شده و در شهر سرگردان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها