شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۸
انتشار ادامه ناتور دشت در آمريكا مناقشه برانگيز شد

همزمان با اينكه يك نويسنده سوئدي ادامه‌اي بر «ناتور دشت» را نوشته و از دادگاه عالي خواسته تا اجازه انتشار اين كتاب را صادر كند، گروهي از رسانه‌هاي اين كشور از درخواست او حمايت كردند.\

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا) به نقل از گاردين، «فردريك كالتينگ» نويسنده سوئدي روز پنج‌شنبه با ارايه دادخواستي به دادگاه فدرال آمريكا، خواستار تجديد نظر در حكم دادگاه پيشين شد. 

اين نويسنده كه با نوشتن ادامه‌اي بر «ناتور دشت» با عنوان «شصت سال بعد ؛ در دل دشت» با شكايت جي. دي. سالينجر روبه رو شده بود، پس از اعلام حكم جلوگيري از انتشار اين كتاب به وسيله يك دادگاه محلي، به دادگاه بالاتر شكايت برده است. 

فردريك كالتينگ، اوايل ماه پيش با اين حكم دادگاه آمريكا روبه رو شد، اين در حالي است كه اين كتاب در بهار امسال وارد بازار كتاب بريتانيا شده بود. 

كالتينگ نويسنده و ناشر جوان سوئدي كه اين كتاب را با نام مستعار «جي.دي.كاليفرينا» منتشر كرده بود، پس از شكايت سلينجر مجبور شد تا هويت واقعي خود را برملا كند. 

دادگاه محلي اين كتاب را به دليل استفاده از نام، لحن وسوژه كتاب سلينجر صرفا تقليدي از اين كتاب دانسته و از انتشار آن در آمريكا جلوگيري كرده بود. 

اين در حالي است كه وكيل اين نويسنده سوئدي گفت در دادخواست خود به اين مساله اشاره كرده كه طبق پيش‌بيني‌ها قرار بود اين كتاب در ماه سپتامبر (شهريور) در آمريكا منتشر شود و با اجراي اين حكم زيان جبران‌ناپذيري به اين ناشر وارد مي‌شود.
 
در عين حال گروهي از رسانه هاي آمريكا از جمله نيويورك تايمز و آسوشيتدپرس از دادگاه خواستار اين شده‌اند تا طبق قانون آزادي بيان حكم دادگاه پيشين را لغو و با اجازه امكان انتشار اين كتاب موافقت كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها