یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۴
مسابقات بین المللی قرآن به پایان رسید

بیست و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بعد از شش روز فعالیت، با حضور دستیار ارشد رییس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی به پایان رسید./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این دوره از مسابقات با حضور 98 قاری قرآن کریم از 55 کشور مختلف دنیا آغاز شد که از این میان، در رشته حفظ قرآن کریم، شجاع زويدات از ايران رتبه اول، احمد انيس از سوريه رتبه دوم، محمود الك از كشور لبنان رتبه سوم، عبدالحميدناصر محمد از ليبي رتبه چهارم و شيخ تيجان جانكو از سنگال رتبه پنجم را کسب کردند.

همچنین در رشته قرائت قرآن كريم سيدمحمد جواد حسيني از ايران رتبه اول، مؤمن عين المبارك از اندونزي رتبه دوم، علي عبدالسلام تايد از عراق رتبه سوم، ناجي فارس از ساحل عاج رتبه چهارم و محمد اوكا از فيليپين رتبه پنجم رشته قرائت را به دست آوردند.

در اين مراسم از كريم منصوري، حجت الاسلام محسن قرائتي، عبدالرسول عبايي، فرج الله سلحشور، امير محمود كاشفي، نصرالله چمران و كاظم صادق نجفي به عنوان مروجان فرهنگ و معارف قرآني تجليل شد.

همچنین دستیار ارشد رییس جمهور، سید مجتبی ثمره‌هاشمی و حجت الاسلام مصلحی، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت الاسلام محسن قرائتی سخنرانی کردند.

در اين دوره از مسابقات بین المللی قرآن کریم  24 شرکت کننده از كشورهاي آسيايي، 18 كشور آفريقايي، 10 كشور اروپايي، دو كشور آمريكايي و يك كشور از قاره استراليا حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط