یکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
افزایش فروش انتشارات سوره مهر نسبت به نمایشگاه کتاب ۱۴۰۱

آمار فروش انتشارات بین‌الملل، امیرکبیر، سوره مهر و صاد در نمایشگاه کتاب سی‌وچهارم اعلام شد.

به‌گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال، نشر‌های سازمان تبلیغات اسلامی بیش از دو برابر نمایشگاه ۱۴۰۱ فروش ریالی داشتند. تعداد نسخه کتاب‌های فروخته‌شده نیز ۴۸درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین برآورد‌ها نشان می‌دهد از هر ۴۰ نسخه کتابی که در نمایشگاه کتاب امسال فروش رفته، یک نسخه مربوط به ۴ انتشارات خانواده سازمان تبلیغات بوده است.

با پایان‌یافتن سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، آمار فروش انتشارات بین‌الملل، انتشارات امیرکبیر، انتشارات سوره مهر و انتشارات صاد اعلام شد که نشان می‌دهد در مجموع نزدیک به ۹۳هزار جلد کتاب با رقمی معادل ۸میلیارد تومان در بخش‌های حضوری و مجازی به فروش رسیده که حکایت از افزایش ۴۸درصدی فروش تعداد نسخه‌های کتاب دارد. فروش ریالی نیز از دو برابر بیشتر شده و افزایش ۱۱۶درصدی داشته است.
 
افزایش ۴۸درصدی فروش ۴ انتشارات سازمان تبلیغات در نمایشگاه کتاب
 
در بخش فروش مجازی نمایشگاه، بیش از ۳۴هزار جلد در مجموع این ۴ انتشارات به فروش رسیده است که نسبت به نمایشگاه سال گذشته ۲۷.۵درصد افزایش نشان می‌دهد. از نظر قیمت نیز فروش مجازی امسال این ۴ نشر ۱۲۰درصد افزایش نسبت به نمایشگاه کتاب سال پیش داشته است.
 
ازسوی دیگر ۲۷۰۰ ناشر داخلی، ۱۰۰ ناشر خارجی و ۲۰۰ کتاب‌فروشی شرکت‌کننده در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، طبق اعلام علی رمضانی، قائم‌مقام و سخن‌گوی این نمایشگاه، یک‌میلیون و ۳۶۹هزار و ۶۰۶ جلد در بخش مجازی فروش داشته‌اند که سهم نشر‌های سازمان تبلیغات از این ۳هزار عرضه‌کننده، ۲.۵درصد فروش در تعداد نسخه کتاب و حدود ۵.۳درصد از کل رقم فروش ریالی می‌شود.
 
افزایش ۴۸درصدی فروش ۴ انتشارات سازمان تبلیغات در نمایشگاه کتاب
 
در بخش حضوری که استقبال بیشتر بوده و قریب به ۵۹هزار نسخه کتاب از این ۴ انتشارات فروش داشته‌اند، نزدیک به ۶۳درصد تعداد کتاب بیشتری نسبت به سال گذشته به فروش رسیده که از نظر ریالی ۱۱۴درصد افزایش داشته است. این میزان فروش، بنا بر تخمین‌هایی که از فروش کل نمایشگاه کتاب امسال در بخش حضوری انجام شده، نیز سهم ۲.۵درصدی در تعداد نسخه کتاب و ۲درصدی این ۴ انتشارات از نظر ریالی را نشان می‌دهد. بنا به اعلام علی رمضانی، نزدیک به ۲میلیون و ۳۰۰هزار نسخه کتاب با رقمی معادل ۲۵۱میلیارد و ۲۹۰میلیون تومان در نمایشگاه امسال به فروش رسیده است. بدین ترتیب در این دوره از نمایشگاه کتاب، سهم ۴ انتشارات سازمان تبلیغات، نزدیک به یک‌چهلم کل فروش تعداد نسخه‌های کتاب در نمایشگاه برآورد می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها