چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
توجه به حقيقت وجودی معصومين(ع) چراغ هدايتگر در زندگی بشر است

استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان لرستان در پیامی از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان با توجه به لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه و به مناسبت برگزاری دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، فرهاد زیویار، استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی  استان لرستان در پیامی از عموم مردم برای شرکت در دوازدهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.

متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
امام علی «علیه السلام»
هركس با كتاب‌ها آرامش يابد، راحتی و آسايش از او سلب نمی‌شود.

امروزه يكی از ابزارهایی كه جامعه را به سوی تعالی و پيشرفت سوق می‌دهد، مطالعه و افزايش سطح آگاهی مردم است.

از سوی ديگر مطالعه و كتابخوانی هميشه مورد تأكيد اوليای دين قرار داشته كه اگر با تفكر و عمل همراه شود موجب دستيابی انسان به دانایی می‌شود.

يكي از راه‌های ترويج كتابخوانی در جامعه برگزاری برنامه‌های فرهنگی متنوع و اثرگذار است. در همين راستا نهاد كتابخانه‌های عمومی كشور به عنوان متولی ترویج فرهنگ كتاب و كتابخوانی كشور در حال برگزاری دوازدهمين دوره جشنواره كتابخوانی رضوی است.

توجه به حقيقت وجودی معصومين(ع) از جمله امام رضا(ع) ، الگويی مناسب و چراغ هدايتگر در زندگی ما و به ويژه جوانان و نوجوانان عزيز است و اين مهم را می‌توان با مطالعه سيره و روش زندگانی ائمه معصومين (ع) به دست آورد. جشنواره كتاب‌خوانی رضوی فرصت مغتنمی برای آشنايی بيشتر با سيره اهل‌بيت عصمت و طهارت(ع) و ترويج فرهنگ ائمه اطهار است.

بر اين اساس با توجه به برگزاری اين جشنواره در تمامی رده‌های سنی از جمله كودك، نوجوان، جوان و بزرگسال از همه دستگاه‌های اجرايی، فرهنگی، سازمان‌های مردم‌نهاد و عموم مردم كتاب دوست، شريف و فرهيخته‌ي استان دعوت می‌شود در بخش‌های مختلف اين جشنواره كتابخوانی شركت كنند.

اميد است اين اقدام ارزنده موجب شناخت و معرفت بيشتر مردم از ائمه و اهل بيت شود و خشنودی امام عصر (عج) را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها