شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹
اجرای نمایش «بازی‌نامه باستان» در آرمگاه فردوسی ادامه دارد

اجرای نمایش بازی‌نامه باستان تا سوم خردادماه در محل آرامگاه فردوسی در شهر طوس به مناسبت دهه حماسه ایرانی اسلامی ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مشهد، رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: نمایش بازی‌نامه باستان برای اجرا در دهه حماسه ایران اسلامی آماده شده که تا ۳ خرداد ماه در آرامگاه به اجرا درخواهد آمد.
 
علی مسافری در خصوص تئاتر بازی‌نامه باستان که هر شب در آرامگاه فردوسی برگزار می‌شود، گفت: با توجه به تجربه خوبی که سال پیش در اجرای نمایش در این ایام داشتیم، قرار بود امسال نیز نمایشی اجرا شود. امسال هدف این بود در نمایش بیشتر به جنبه شناسایی شخصیت و جایگاه فردوسی و اثر شاهنامه توجه شود.
 
مسافری افزود: از بین کارهای خوبی که انجام شده بود بازی‌نامه باستان اثر رضا صابری را بررسی کردیم و تصمیم گرفته شد این کار با یک بازسازی دوباره و مناسب‌سازی جهت اجرا در فضای عمومی به عنوان یک اثر نمایشی فاخر اجرا شود.
 
رئیس اداره هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: کارگردان و نویسنده اثر آقای رضا صابری و تهیه‌کننده آقای برومند هستند؛ جمعی از هنرمندان خوب مشهد از جمله آقای عارف‌نژاد که نقش فردوسی را برعهده دارند، همکاری می‌کنند. حدود ۶۰ نفر عوامل مختلف در این نمایش حضور دارند.
 
وی ادامه داد: این نمایش یک ساعت زمان دارد. در طول نمایش با روایت هنرمندانه پیرامون شاهنامه و حماسه‌سرایی صحبت خواهد شد. بخشی نیز اجرای نمایش داستان رستم و سهراب است. نمایش با استفاده از عناصر جذاب نورپردازی و ویدیومپینگ آماده شده است.
 
مسافری گفت: شهرداری برای بلیت برنامه ۹۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است؛ علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال عدد یک به سامانه ۱۰۰۰۱۰۸ نسبت به رزرو بلیت اقدام کنند؛ هزینه برای هر نفر ۱۰ هزار تومان است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها