سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
عملکرد دستگاه‌ها در حوزه مدیریت اسناد و مدارک ارزیابی شد

براساس مصوبه شورای اسناد ملی کشور، عملکرد مجموع دستگاه‌های دولتی،‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهادها در سال 1401 ارزیابی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، براساس قوانین و مقررات، سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران وظیفه جمع‌‌آوری و حفظ اسناد ملی، هويتی، اداری و ميراث مكتوب ايران را به عهده دارد و براساس این وظیفه ذاتی، سازمان مكلف است برابر با بخشنامه ابلاغی، گزارش نحوه عملكرد دستگاه‌ها در اجرای قانون مذكور را به رئیس‌جمهور و شورای اسناد‌ ملی در دوره‌های زمانی مشخص ارائه كند.
 
به همین منظور، عملکرد دستگاه‌های دولتی در سال جاری، در زمینه اجرای قانون اسناد ملی ایران،‌ مدیریت و ساماندهی اسناد و مدارک، ‌استانداردسازی محیط‌های نگهداری اسناد و مدارک کاغذی و الکترونیکی،‌ شناسایی، ارزشیابی و انتقال اسناد با ارزش به آرشیو ملی بررسی شد.
 
به گزارش ایبنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی، عملکرد 25 دستگاه دولتی،‌ وزارتخانه‌ها و سازمان‌های تابعه و وابسته، شرکت‌ها و نهادها در وضعیت همکاری خیلی خوب، ‌14 دستگاه در وضعیت همکاری خوب، 9 دستگاه در وضعیت همکاری متوسط، 14 دستگاه در وضعیت همکاری ضعیف و 14دستگاه در وضعیت عدم همکاری قرار گرفته‌اند.

این ارزیابی‌ها از سوی ریاست سازمان در قالب ارسال نزدیک به 100 نامه به بالاترین مقام دستگاه‌ها ازجمله روسای قوا، کلیه اعضای هیات دولت، روسای سازمان‌های ملی و مدیران ارشد اجرایی ارسال شد. در ارزیابی انجام شده وضعیت کلی هر دستگاه با تمامی سازمان‌ها و واحدهای تابعه و وابسته به‌صورت متمرکز انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها