چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
کتاب «شیوه طراحی 2» به چاپ نهم رسید

چاپ نهم کتاب «شیوۀ طراحی 2: ویژۀ هنرجویان رشته گرافیک» تألیف محسن وزیری مقدم از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ معمولاً طراحی را تمرین اولیه برای تهیه تابلوهای رنگی تصور می‌کنند، در حالی که طراحی زبانی است که هنرمند ادراک و اندیشه خود را مستقیماً به‌وسیله آن بیان می‌کند. میل به طراحی از کودکی در انسان پدیدار می‌شود. این ابزار بیان، مثل هر زبان دیگر دستوری دارد و این دستور ظاهراً از زمان بشر اولیه تا امروز تغییری نکرده است. خط، لکه‌ها و علائم در زبان طراحی همان نقشی را دارند که کلمات در دست نویسنده. طراح با دست خود خطوط و نشانه‌های مجردی را بر صفحه کاغذ می‌نشاند و از راه آن با بیننده ارتباط برقرار می‌کند.
 
استاد محسن وزیری‌مقدم (1397-1303)، از اولین فارغ‌التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و از پیشگامان هنر مدرن در ایران، در جلد اول کتاب «شیوه طراحی» مقدمات این هنر را به علاقه‌مندان عرضه کرد. او در «شیوه طراحی 2»، که مکمل جلد نخست است، مشروحاً به ساختار اندام انسان و طراحی اجزای آن و بعضی مباحث نظری می‌پردازد. طراحی خیالی، شیوه‌های فنی هنر گرافیک، کاربرد گرافیکی علائم، و تحلیل دیدگاه‌های بعضی از استادان نقاشی از دیگر موضوعات این جلد است.
 
چاپ نهم این کتاب در ۴۰۸ صفحه خشتی مصور رنگی، شمارگان ۵۰۰ نسخه و با قیمت ۲۷۰۰۰۰تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها