پنجشنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
زبان فرهنگ و هنر را در خدمت جهاد تبیین  می‌دانیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: زبان فرهنگ و هنر را در خدمت جهاد تبیین و روایت دستاوردها و پیشرفت‌های انقلاب اسلامی می‌دانیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که  جدیدترین سفر استانی خود از صبح امروز پنجشنبه بیستم بهمن‌ماه عازم استان قزوین شده است، در بدو ورود به این استان با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دیدار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای این استان گفت: خوشبختانه طی یک‌سال و نیم اخیر اغلب اهداف فرهنگی و هنری دولت مردمی تحقق یافته و ریل‌گذاری حوزه فرهنگ به سمت مطالبه رهبر معظم انقلاب تغییر پیدا کرده است.
 
وی با اشاره به دیدار چندی پیش رئیس جمهور و اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری در آن دیدار با ابراز لطف‌شان، وضعیت حوزه فرهنگ را یکی از رویکردهای موفق دولت برشمردند که این مسئله مسئولیت ما را برای ادامه این مسیر دوچندان کرده است.
 
اسماعیلی شعار عدالت فرهنگی را از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ در دوره جدید دانست و تصریح کرد: حدود صدهزار نفر در قالب قرارگاه محرومیت‌زدایی از فرهنگ و هنر، دوره‌های آموزشی رایگان در حوزه‌های مختلف را پشت سر گذاشته‌اند و فعالیت‌های این قرارگاه با قدرت در مناطق کم‌برخوردار و محروم ادامه خواهیم داد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه زبان فرهنگ و هنر را در خدمت جهاد تبیین و روایت دستاوردها و پیشرفت های انقلاب اسلامی می دانیم، خاطرنشان کرد: بر همین اساس امسال جشنواره‌های فجر با تحولی جدی در حوزه‌های محتوایی برپا شده است که به‌عنوان مثال امسال در میان آثار جشنواره فیلم فجر تعداد قابل توجهی از آثار در وصف فرماندهان شهید و حماسه آفرینی‌های دوران دفاع مقدس به تولید رسیده است.

همچنین آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین در این دیدار با تقدیر از اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت مردمی از ریل گذاری جدید در تولید محتوای مبتنی بر اصول انقلاب اسلامی در برنامه‌های این وزارتخانه گفت: تولیدات ارائه شده در جشنواره‌های فجر به خوبی نشان‌دهنده تغییر مثبت فضا در عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار با کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افتتاح کتابخانه تخصصی هنر، نشست صمیمی با فعالان شاخص فرهنگی، افتتاح عمارت هنر و حضور در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ازجمله برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر استانی یک‌روزه به قزوین است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها