سه‌شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
زندگی‌نامه شهیدی که صدام برای سرش جایزه تعیین کرده بود منتشر شد

تازه‌ترین کتاب حمید حسام با عنوان «عبور از سیم خاردار نفس» با نگاهی به زندگی شهید علی چیت‌سازیان از سوی انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) سی و نهمین مجلد از مجموعه «قصه فرماندهان» با نگاهی به زندگی شهید علی چیت‌سازیان، از شهدای شاخص استان همدان، منتشر شد. این کتاب که به قلم حمید حسام نوشته شده، روایتگر بخش‌هایی از فراز و فرود زندگی شهیدی است که صدام برای سرش جایزه تعیین کرده بود. 

حمید حسام که از نویسندگان نام‌آشنای حوزه ادبیات دفاع مقدس است، در کتاب «عبور از سیم خاردار نفس» با در نظر گرفتن خاطراتی از دوستان و همراهان شهید، روایتی جدید از این شهید عزیز ارائه داده است. عنوان کتاب نیز برگرفته از یکی از جملات معروف شهید چیت‌سازیان در راستای خودسازی است: سی می تواند از سیم خاردارهای دشمن عبور کند که در سیم خاردار نفس گیر نکرده باشد.

شهید علی چیت‌سازیان  از فرماندهان لشکر انصارالحسین(ع) و از نوابغ حوزه اطلاعات عملیات جنگ بود. او در سال 1341 همزمان با روز ولادت امیرالمؤمنین در همدان متولد شد. از کودکی علاقه بسیاری به ورزش‌های رزمی داشت. ورودش به هنرستان همزمان با پیروزی انقلاب بود. او مانند میلیون‌ها ایرانی در راه پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی تلاش‌های زیادی به عمل آورد.

با فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل ارتش 20 میلیونی از طریق هنرستان وارد بسیج شد و در پادگان آموزشی قدس همدان آموزش‌های نظامی را گذراند.هوش و ذکاوت او در کسب فنون نظامی به قدری بود که در مدت کوتاهی به عنوان فرمانده نیروهای آموزشی انتخاب شد. بعد از آن او فرمانده مرکز آموزش نظامی شد. نیروهایی که توسط علی آموزش دیده‌اند بالغ بر چندین هزار نفر هستند.

با آغاز جنگ‌تحمیلی و تجاوز دشمن بعثی به خاک کشور، با تشکیل و قبول «فرماندهی گردان انصار الحسین (ع)» و به عهده گرفتن مسئولیت آموزش جنگ‌های کوهستانی در این گردان، به منطقه عملیاتی رفت. درعملیات «مسلم بن‌عقیل» با اینکه فقط 17 سال سن داشت به خاک دشمن نفوذ کرد و 140 نفر از نیروهای بعثی را که به اسارت رزمندگان ایرانی در آمده بودند از داخل خاک عراق به پشت جبهه انتقال داد و شهامت و شجاعت خود را با این انتقال به اثبات رساند.

شهید چیت‌سازیان در چهارم آذرماه سال 66 در منطقه ماووت به شهادت رسید. پیش از این نیز داستان زندگی این شهید، دستخوش انتشار آثاری شده بود که از جمله آنها می‌توان به کتاب «گلستان یازدهم»، روایتی از خاطرات زهرا پناهی روا، همسر شهید اشاره کرد که به قلم بهناز ضرابی‌زاده منتشر و با اقبال خوبی همراه شده است.

انتشارات سوره مهر کتاب «عبور از سیم خاردار نفس» را در 85 صفحه منتشر کرده و در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها