چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۷
رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب منتشر شده به زبان ترکی با حمایت گرنت

در سی‌و‌‌نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول ۱۵ کتاب حمایت شده طرح گرنت به زبان ترکی در غرفه جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، آیین رونمایی از ۱۵ عنوان کتاب حمایت شده طرح گرنت در سال ۲۰۲۲ با حضور اسماعیل جانعلی‌پور، مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مدیر طرح گرنت، برخی از ناشران، نویسندگان و مترجمان در غرفه جمهوری اسلامی ایران در سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول برگزار شد.
 
کتاب‌های «کوتی‌کوتی»، «پشت پنجره»، «سفید سفید تنها بود»، «موش و گربه و باقی دوستان»، «ماهی‌های بالا بندر»، «این ترزی این ترزی» و «ریشه‌ها در خاک شاخه‌ها در باد» از انتشارات «موسیملر» مورد حمایت طرح گرنت قرار گرفتند.
 
آثار «عینکی برای اژدها»، «تن تن و سندباد»، مجموعه ۱۰ جلدی «قصه ما مثل شد» و «شهری که دوست می‌داشتم» از انتشارات «مهنا» و کتاب «نگین سرخ» از انتشارات «انسوز» و کتاب‌های «۲+۱۸ دارکوب»، «کلاغ سیاه به سفر می‌رود» و «دختر انار» از انتشارات «اردم» در سال ۲۰۲۲ از کتاب‌های دیگر مورد حمایت در این طرح است.
 
طرح گرنت برای حمایت از ترجمه و انتشار کتاب ایرانی در بازارهای جهانی راه‌اندازی شده و تاکنون ۴۲۷ عنوان کتاب برای ترجمه شدن به زبان‌های خارجی را انتخاب و حمایت از این آثار را تصویب کرده است.
  
خانه کتاب و ادبیات ایران به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان در این نمایشگاه به معرفی و عرضه بیش از ۲۷۵ عنوان کتاب در موضوع‌های ادبیات کلاسیک و معاصر، ادبیات بزرگسال و کودک و نوجوان، هنر، دانشگاهی، ایرانشناسی، ادبیات پایداری، دفاع‌مقدس و دین می‌پردازد.
 
معرفی طرح گرنت، طرح تاپ و پرداختن به آموزش زبان فارسی ازجمله برنامه‌های غرفه ایران در نمایشگاه استانبول بود. 

سی‌و‌نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب استانبول از 12 تا 15 آذر‌ماه برگزار شد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها