چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰
کتاب «کوه مرگی» معرفی و بررسی می‌شود

همزمان با فرارسیدن هفته دفاع مقدس، فرهنگسرای اندیشه با ۱۰ عنوان برنامه یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و شهدا را گرامی می دارد. از جمله کتاب "کوه مرگی" نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ۳۱ شهریورماه سالروز آغاز هفته دفاع مقدس است. فرهنگسرای اندیشه با هدف پاسداشت ارزش‌های دفاع مقدس و یادآوری رشادت‌های رزمندگان و حماسه آفرینی آنان در طول هشت سال دفاع مقدس ویژه برنامه‌هایی را با مشارکت معاون فرهنگی سپاه شهید مطهری در طول یک هفته برگزار می‌کند. این برنامه‌ها در حوزه های مختلف کتاب، اندیشه و... است. 

یکی از رسانه‌های مهم که به خوبی توانسته دین خود را به شهدای هشت سال دفاع مقدس و این رویداد بسیار مهم ادا کند، کتاب است. نویسندگان کشورمان ضمن پرداخت به ابعاد متنوع این اتفاق مهم به معرفی الگوهای ناب دفاع مقدس در دل گنجینه‌های نهفته در آن پرداختند و روایتگر رشادت رزمندگان و دلاوری‌های آنان شده‌اند. 

کتابخانه فرهنگسرای اندیشه به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، برنامه‌هایی را جهت معرفی کتاب‌ها و آثار مکتوب نوشته شده در این موضوعات تدارک دیده است. در ذیل گزارشی از این برنامه‌ها ارائه شده است. 

«کتاب و اندیشه» نام یکی از ویژه برنامه‌های فرهنگسرای اندیشه است که در مناسبت‌های مختلف برگزار شده و از گذرگاه کتاب و اندیشه به موضوعات مختلف نگاه می‌کند. همزمان با هفته دفاع مقدس، این ویژه برنامه به معرفی و بررسی کتاب «کوه مرگی» نوشته حسین عباس‌زاده در قالب ویدئوکلیپ می‌پردازد. این محصول تصویری روز ۳ مهرماه در شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود. 

«کوه مرگی» روایتی از خشم یک پزشک ایرانی از عراقی‌ها در زمان جنگ است که توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است. 

جنگ ایران و عراق داستان‌ها و گفتنی‌های زیادی دارد و رمان «کوه مرگی» هم از زبان یک پزشک روایت می‌شود که در مواجهه با یک بیمار عراقی به یاد خاطرات خودش از جبهه می‌افتد. در ادامه از روی شباهت‌ها متوجه می‌شود که این بیمار عراقی فردی است که باعث اسارت خود او و شهادت دوستان همرزمش شده است. اینجاست که داستان اوج می‌گیرد.
 
«خوشه چین» ویژه برنامه دیگر فرهنگسرای اندیشه است که به معرفی کتب تقریظ‌شده از سوی رهبر انقلاب در فضای مجازی می‌پردازد. جدیدترین شماره از این برنامه مجازی به معرفی و بررسی کتاب «جنگ پابرهنه» نوشته رحیم مخدومی می‌پردازد. این کتاب در قالب فلش‌کارت‌های مجازی در شبکه‌های اجتماعی فرهنگسرای اندیشه منتشر می‌شود. این محصول تصویری ۴ مهرماه منتشر می‌شود.
 
«رستاخیز واژه‌ها» برند دیگر فرهنگسرای اندیشه در جهت پاسخ به سوالات مخاطبان در موضوعات مختلف است. همزمان با هفته دفاع مقدس، جدیدترین نشست رستاخیز واژه‌ها با موضوع «انقلاب اسلامی، گذشته، حال و آینده» در روز ۶ مهرماه در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود.
 
همزمان با هفته دفاع مقدس، فرهنگسرای اندیشه به معرفی ۸ کتاب برتر با موضوع دفاع مقدس در قالب ویژه برنامه «حماسه ماندگار» می‌پردازد. این کتب به معرفی حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و رزمندگانی می‌پردازد که با رشادت‌های خود اجازه ندادند وجبی از این خاک به دست دشمن بعثی بیفتد. این محصول تصویری ۲ مهرماه منتشر می‌شود. کانون «صدای تازه» نیز در قالب ویژه برنامه «با عاشق‌ها» به تولید پادکست از داستان‌های کوتاه دفاع مقدسی می‌پردازد. 

علاوه براین، نمایشگاه موضوعی کتاب دفاع مقدس از ۳۱ شهریورماه تا ۶ مهر در ورودی فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. 
برنامه دیگر فرهنگسرای اندیشه به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزاری کارناوال مقاومت است. این کارناوال شامل نمایش خودرویی و موتوری با محتوای روایتگری دفاع مقدس، سرود، اجرای نمایش با موضوع ایثار و مقاومت و اجرای برنامه‌های صحنه‌ای سیار است. همچنین در قالب ویژه برنامه «لاله‌های سرخ» از مزار شهدای بوستان اندیشه غبارروبی می‌شود. این مراسم همراه برپایی مراسم زیارت عاشورا خواهد بود.

از جمله دیگر برنامه‌ها میتوان به ورک شاپ تصویر سازی برای دفاع مقدس با عنوان «حماسه پیروزی»، دیدار با خانواده معظم شهدا و اهداء هدیه در قالب ویژه برنامه «مهر آیین» و ... اشاره کرد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها