سه‌شنبه ۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۳
کتاب‌های آموزش زبان فارسی برای مدارس هند و لبنان منتشر می‌شود

رئیس بنیاد سعدی از تألیف و چاپ کتاب‌های ویژه آموزش زبان فارسی با نام‌های «طوطی» و «شیراز» برای مدارس هند و لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، غلامعلی حدادعادل، در نشستی که به مناسبت هفته دولت و روز کارمند برگزار شده بود، گفت: امیدوارم همه ما قدر این نعمت که می‌توانیم به کشور خدمت کنیم، بدانیم و هرچه کار کنیم کم کرده‌ایم و در این پنج روز عمر نوبت ما است که خدمتی به کشور و زبان فارسی کنیم.

وی با اشاره به آخرین فعالیت‌های بنیاد سعدی خطاب به همکاران بنیاد سعدی گفت: اگر به ۱۱ سال پیش و قبل از تأسیس بنیاد سعدی نگاه کنیم، می‌بینیم که آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان در دنیا به چه صورت بود و الان از نظر کیفی و تخصصی چقدر پیشرفت داشته‌ایم و خوشبختانه امروز دستاوردهای خوبی داریم و بنده از همه زحمات شما همکاران تشکر می‌کنم.

حدادعادل در ادامه به انتشار کتاب‌های طوطی و شیراز اشاره کرد و گفت: در حوزه مربوط به کارهای هند، آخرین اصلاحات را روی کتاب «طوطی» انجام دادیم و از دکتر شکراللهی، رئیس مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند، که چند روز دیگر ماموریت‌شان تمام می‌شود، خواستیم که قبل از برگشت به ایران، کتاب طوطی را چاپ کنند و با کتاب چاپ شده به ایران بیایند. امیدوارم این طرح که دوسال دنبال آن هستیم، به خوبی پیش برود.

رئیس بنیاد سعدی اضافه کرد: وارد شدن کتاب‌های آموزش زبان فارسی به نظام آموزشی مدارس هند، تربیت معلم و درونی کردن این کتاب‌ها دراین کشور، یکی از کارهای مهم مرکز تحقیقات زبان فارسی در هند است. ما در هند زمینه زیادی برای آموزش فارسی داریم و در کنار نظام آموزشی این کشور، مدارس زیادی هستند که مستقل از دولت هند فارسی درس می‌دهند و دنبال یک کتاب خوب هستند و کتاب «طوطی» برایشان بسیار مناسب است؛ ضمن آنکه این کتاب به QR کد مجهز شده و آموزش صوتی هم دارد و کار مهمی انجام داده‌ایم.

حدادعادل درباره آموزش زبان فارسی در لبنان نیز گفت: مساحت لبنان قابل مقایسه با هند نیست، اما دروازه ورود ما به جهان عرب است و ما حدود شش سال است که به طور مستقل برای آموزش فارسی در لبنان سرمایه‌گذاری می‌کنیم و کتاب «شیراز» یکی از سرمایه‌گذاری‌ها ارزشمند در این زمینه محسوب می‌شود.

وی در پایان گفت: در هیچ پایتختی در دنیا به اندازه لبنان دانش آموز دبیرستانی نداریم که فارسی بخوانند و خواندن این زبان برای آنها الزامی است و این فرصت مناسبی است که باید از آن بهره‌مند شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها