شنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۲
«همیشه امیر»؛ ویژه برنامه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری به‌مناسبت دهه ولایت

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران همزمان با دهه ولایت ویژه‌برنامه‌های «همیشه امیر» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، سید علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت این سازمان با عنوان «همیشه امیر» خبر داد و گفت: تبیین حقانیت ولایت حضرت علی(ع) و تقویت علاقه مردم به ایشان و بزرگداشت سنت‌های غدیر و ترویج جشن و شادی به مناسبت آن رویکردهای اصلی این برنامه‌هاست که شامل هفت عنوان برنامه فرهنگی هنری با ۱۱۵ اجرا خواهد بود. 

وی افزود: جشن‌های «همیشه امیر» در روزهای پنجشنبه ۲۳ و ۳۰ تیرماه در مناطق مختلف شهر تهران برگزار می‌شود و شامل نقالی و پرده‌خوانی، مداحی، سرود و سخنرانی کارشناس مذهبی است. همچنین گردهمایی بزرگ سادات شهر تهران با عنوان «سبز روشن» و با حضور سادات شهر تهران و خانواده معظم شهدا و ایثارگران سادات در شب عید سعید غدیر در فرهنگ‌سرای بهمن برگزار می‌شود. هم‌خوانی خطبه غدیر و بستن عقد اخوت از بخش‌های این مراسم است. 

فاطمیان‌پور با اشاره به برگزاری همایش کودکانه «بچه‌های غدیر» عنوان کرد: این برنامه در روز عید سعید غدیر ویژه کودکان در بوستان آب و آتش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان پس از ثبت نام قبلی با شرکت در آن، هزار تکه از نقاشی متری با موضوع غدیر را رنگ‌آمیزی و سرود «هر کی میاد یا علی» را هم‌خوانی می‌کنند. اهدای محصولات فرهنگی به کودکان از دیگر بخش‌های همایش بزرگ «بچه‌های غدیر» است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری جشنواره تصنیف‌های آیینی «وصی‌المصطفی‌(ص)» را دیگر برنامه این سازمان به مناسبت دهه ولایت برشمرد و اضافه کرد: در این جشنواره شاعران و نوحه‌سرایان برای تولید آثار فاخر با موضوع غدیر و ولایت حضرت علی(ع) رقابت می‌کنند. به رسم سال‌های گذشته، آیین پخت غذای نذری و توزیع در میان نیازمندان با عنوان «مائده غدیر» از سه روز قبل از عید غدیر هر شب با حضور شهروندان در میدان آیینی امام حسین(ع) برپا می‌شود. 

وی اظهار کرد: سازمان فرهنگی هنری در برگزاری جشنواره کشوری «نقالان علوی» مشارکت دارد و در ایام دهه ولایت با همکاری مدیریت فرهنگی هنری مترو، گروه‌های نقالی برگزیده جشنواره با حضور در ایستگاه‌های متروی تهران و همچنین میدان آئینی امام حسین(ع) به اجرای برنامه نقالی و پرده‌خوانی خواهند پرداخت. همچنین یک اثر نقالی به سفارش سازمان تولید و منتشر می‌شود. 

فاطمیان‌پور در پایان گفت: بسته محتوای مجازی «همیشه امیر» با تولید و انتشار بیش از 20 عنوان محصول مختلف توسط فرهنگ‌سراها در نظر گرفته شده که محصول ویدئویی روزشمار عید سعید غدیر یکی از آن‌هاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها