سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
اهدای 2800 جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر

کارشناس مسئول منابع کتابخانه‌های عمومی استان بوشهری از اهدای دو هزار و هشتصد جلد کتاب به کتابخانه‌های عمومی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر، مجتبی مجری‌فرد، کارشناس‌مسئول منابع کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر با اعلام این خبر گفت: سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، تقویت منابع عمومی و تخصصی و ارتقای سطح کیفی کتابخانه‌های عمومی استان،‌ بیش از دو هزار و هشتصد جلد کتاب از تازه‌های نشر به اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ بوشهر اهدا کرده است.

وی ادامه داد: کتاب‌های اهدایی از موضوعات متنوع و مختلف در زمینه کودک و نوجوان، ادبیات، تاریخ، فلسفه، عرفان، بهداشت و دین برخوردار است و می‌تواند به غنی‌سازی مخازن کتابخانه‌های عمومی کمک کند.

کارشناس مسئول منابع کتابخانه‌های عمومی استان در ادامه با اشاره به توافق صورت‌گرفته بین مرکز اسناد و کتابخانه ملی بوشهر با اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در زمینه کتاب و فعالیت‌های کتابخوانی گفت: ارتباط و تعامل دو نهاد همسو در حوزه کتاب و کتابخوانی می‌تواند در ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین در پاسخگویی به مطالبات اعضای کتابخانه ها و دسترسی به منابع کتابخانه ای بسیار اثرگذار باشد.

مجری‌فرد گفت: کتاب‌های اهدایی پس از تائید، برای استفاده علاقه‌مندان در قفسه کتابخانه‌های عمومی قرار می‌گیرد و کتابخانه ملی تا پیش از این نیز در چند نوبت، کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر اهدا کرده است.

وی یادآور شد: کتاب‌های اهدایی از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران پس از تائید و استعلام و ثبت در سامانه، براساس نیاز به کتابخانه‌های عمومی سراسر استان بوشهر ارسال می‌شود تا اعضا و علاقه‌مندان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها