شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
شرایط پیش خرید و قیمت برج‌های اطراف دریاچه چیتگر

برج‌های اطراف دریاچه چیتگر به دلیل موقعیت قرارگیری و دسترسی آسان به مراکز تجاری و تفریحی محبوبیت زیادی بین خریداران دارد. قیمت این برج ها و شرایط پیش خرید آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد، در ادامه به این مقوله می‌پردازیم.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ برج‌های اطراف دریاچه چیتگر به دلیل موقعیت قرارگیری و دسترسی آسان به مراکز تجاری و تفریحی محبوبیت زیادی بین خریداران دارد. قیمت این برج ها و شرایط پیش خرید آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی پیش خرید این برج‌ها از سه راه امکان‌پذیر است که هرکدام دارای مزایا و معایبی بوده و باعث ایجاد تفاوت در قیمت می‌گردد.

در این مقاله به بررسی قیمت و شرایط پیش خرید برج‌های اطراف دریاچه چیتگر و عوامل موثر بر آن پرداخته شده است.
 
خرید سهام
خرید سهام برج های منطقه 22 تهران برای افرادی که سرمایه زیادی ندارند و قصد دارند تا سرمایه‌گذاری کوچکی در بازار املاک انجام دهند، مناسب است. در این روش، امکان خرید واحد وجود ندارد و تنها بخشی از متراژ واحد به فروش می رسد.
خریدار پس از پایان ساخت، دارای سهمی از یک واحد خواهد بود که می تواند آن را به فروش برساند یا با افراد دیگری شریک شود.

خرید امتیاز
در زمان پیش خرید، امتیاز واحد ها نیز قابل خریداری هستند. در خرید امتیاز یک واحد، متراژ آن مشخص است اما واحد و طبقه آن پس از اتمام ساخت مشخص می شود.

هر چه میزان امتیاز خریداری شده توسط سرمایه گذار بیشتر باشد، واحد بهتری دریافت خواهد کرد. امکان فروش این امتیاز نیز در زمان ساخت پروژه یا پس از اتمام آن وجود دارد.

خرید واحد
هزینه ای که باید پرداخت شود در این روش بالاتر است اما از ابتدا طبقه، واحد و متراژ آن مشخص بوده و قابل انتخاب توسط خریدار است. پروژه های شخصی ساز اطراف دریاچه چیتگر، به این روش قابل خریداری هستند.
 

 
عوامل موثر بر قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر
قیمت برج های اطراف دریاچه چیتگر به عوامل مختلفی مانند موقعیت قرارگیری برج، نوع واحد، طبقات ملک، امکانات برج، تجهیزات لازم برای ساخت برج ها و سازنده برج بستگی دارد.

موقعیت قرارگیری برج
هر چه برج به مراکز تفریحی، تجاری، اتوبان ها و آزادراه های اصلی تهران نزدیک تر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. برج هایی که به دریاچه چیتگر نزدیک تر هستند قیمت بیشتری نسبت به برج های دیگر دارند.

نوع کاربری واحد
واحدهای برج های اطراف دریاچه چیتگر ممکن است تجاری، اداری یا مسکونی باشند. این موضوع می تواند باعث ایجاد تفاوت در قیمت واحدها شود.
واحدهای تجاری می توانند بسیار بزرگ تر از واحدهای مسکونی باشند و در نتیجه قیمت بسیار بالاتری داشته باشند. همچنین در برخی از برج ها امکان خرید اقساطی واحدهای تجاری وجود ندارد که می تواند برای برخی از افراد مشکلاتی داشته باشد.
 


امکانات برج
برج های اطراف دریاچه چیتگر دارای امکانات زیادی هستند اما برخی از آن ها لوکس تر بوده و ویژگی های بهتری دارند. برج هایی که امکانات بیشتری دارند، قیمت نهایی بالاتری خواهند داشت.  به عنوان مثال برخی از برج ها دارای سیستم امنیتی هوشمند یا امکانات تفریحی مانند استخر و سینما هستند.
برخی از برج ها نیز دارای سالن های ورزشی، سالن اجتماعات و آمفی تئاتر هستند که باعث افزایش قیمت متراژ هر واحد در آن برج می شوند.

موقعیت واحد در برج
در تمام برج ها معمولا واحد هایی که در طبقات بالاتر قرار گرفته اند، دارای قیمت بالاتری هستند. همچنین ممکن است تفاوتی در اندازه و متراژ واحدهای یک طبقه وجود داشته باشد که منجر به تفاوت در قیمت شود.
به طور کلی واحدهای طبقه های بالاتر قیمت بیشتری خواهند داشت و ممکن است یک واحد کوچک تر در طبقات بالاتر برج، قیمت نهایی  بیشتری نسبت به واحدی بزرگ تر در طبقات پایین داشته باشد.



متریال استفاده شده
در ساخت برج ها از مواد اولیه ای استفاده می شود که در قیمت نهایی متراژ هر واحد تاثیر گذار است. در پروژه های تعاونی ساز چیتگر اکثر برج ها با متریال مشابهی ساخته شده و از این رو تاثیر این عامل روی قیمت برج ها یکسان است.
 
سازنده برج
برج‌های اطراف دریاچه چیتگر تعاونی ساز یا شخصی ساز هستند. قیمت این دو نوع برج با هم تفاوت هایی دارد و معمولا قیمت برج های شخصی ساز زیادتر است.

برج‌های تعاونی ساز به دلیل اعتبار و قدرت شرکت تعاونی، زمین ها را با قیمت کمتری خریداری می کنند و هزینه ساخت برج نیز برای این شرکت ها پایین تر است.

برج هایی که شخصی ساز هستند کیفیت بالاتری دارند و از تجهیزات بهتر و گران تری برای ساخت آن ها استفاده می شود. یکی از دلایل بالا بودن قیمت این برج ها، سود سازنده و فروشنده پس از پایان کار است.
با این حال اکثر برج های اطراف دریاچه چیتگر تعاونی ساز بوده و تقریبا 90 درصد از برج های این منطقه توسط شرکت های تعاونی ساخته شده اند.

سخن پایانی
بیشتر برج های اطراف دریاچه چیتگر در گذراندن مراحل ساخت هستند. پیش خرید این برج ها شرایطی دارد و قیمت نهایی هر واحد به عوامل مختلفی بستگی دارد که در این مقاله بررسی شده اند. خرید این برج ها در مرحله پیش فروش می تواند یک سرمایه گذاری بسیار سودبخش باشد، زیرا قیمت آن ها پس از اتمام ساخت تا حد زیادی بالاتر خواهد رفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها