چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶
۶۴ پژوهشگر از سرای پژوهش کتابخانه ملی استفاده کردند

سازمان اسناد و کتابخانه ملی در شش ماه نخست امسال، امکان استفاده 64 پژوهشگر از سرای پژوهش کتابخانه ملی ایران را فراهم کرد. این سرا برای دسترسی به منابع تخصصی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ کتابخانه ملی ایران به منظور فراهم آوردن امکانات لازم برای استفاده محققان و ‍‍‍پژوهشگران از منابع تخصصی، تاکنون امکان استفاده، 64 محقق را در نیم سال نخست سال جاری از فضای سرای پژوهش این کتابخانه فراهم کرده است. 
 
براساس آمار ارائه شده از اداره کل اطلاع رسانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، از میان این 64 پژوهشگر، ۷ نفر از محققان عضو هیات علمی، ۳۷ پژوهشگر در مقطع دکتری تخصصی و ۲۰ محقق در مقطع کارشناسی ارشد  بودند.همچنین کاربری این فضا برای تکمیل رساله دکتری برای ۲۶ پژوهشگر ، طرح پژوهشی برای ۲۰ محقق و تدوین و تالیف کتاب ۱۸ پژوهشگر آماده شد.
بنابراین گزارش؛  پژوهشگرانی که از اعضای هیات علمی دانشگاه ها، موسسات آموزشی و پژوهشی، دانشجویان دكتری كه پروپوزال دكتری آنها تصویب شده است و یا قرارداد طرح پژوهشی با یک سازمان و یا نشر كتاب با یک ناشر دارند؛ می توانند از سرای پژوهش استفاده کنند.
این گزارش می افزاید؛ پژوهشگران و محققانی که حداقل یكی از شرایط شرح داده شده را دارند، می توانند با ارسال ایمیل به آدرس: Researchroom@nlai.ir درخواست خود را ارسال کنند و کارشناسان کتابخانه ملی بعد از بررسی درخواست ها، تایید یا عدم تایید را با ارسال ایمیل به اطلاع متقاضیان می رسانند  و در صورت دارا بودن شرایط پس از قرار گرفتن در نوبت، اتاق پژوهش به آنها اختصاص داده می شود. همچنین پژوهشگران برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانند به صفحه سرای پژوهش در وب سایت کتابخانه ملی ایران به آدرس https://www.nlai.ir/research-topic مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها