یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
بهره‌برداری از هفت کتابخانه عمومی در خراسان رضوی تا پایان هفته کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در نشست خبری هفته کتاب از بهره‌بردرای از 7 کتابخانه عمومی در این استان در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، دو طرح شهروند کتابخوان و صدای کتاب با همکاری اپلیکیشن شهر من سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد همزمان با نشست خبری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور حجت الاسلام علی‌اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و محمد عین القضاتی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد روز گذشته در کتابخانه مرکزی امام خمینی( ره) مشهد رونمایی شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این نشست با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در حوزه ایجاد کتابخانه‌های عمومی جدید و انجام فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی حجم این فعالیت‌ها را در مقایسه با سال‌های گذشته بی‌نظیر عنوان کرد و ادامه داد: مردم مشهد از ساختمان نیمه‌کاره کتابخانه مرکزی مشهد مقدس به‌عنوان یک بحران یاد می‌کردند که به لطف خدا و یاری و همت مسئولان به‌ویژه استاندار وقت و  شهردار و شورای اسلامی مشهد مقدس، این کتابخانه به صورتی مدرن و زیبا به بهره‌برداری رسید.

وی از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان دانشگاه مردمی و فرهنگسراهای اجتماعی یاد کرد و ادامه داد: کارکرد کتابخانه‌ها کاملا با گذشته فرق کرده است و در حال حاضر کتابداران کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان افسران جبهه دانایی جوابگوی نیازهای متنوع در جامعه هستند.

سبزیان از موفقیت استان در جشنواره کتابخوانی رضوی در سه سال گذشته یاد کرد و ادامه داد: بزرگترین جشنواره کتابخوانی در سال‌های بعد از انقلاب با عنوان جشنواره کتابخوانی رضوی با استقبال بیش از یک میلیون نفر در سطح کشور برگزار می‌شود که در سه سال گذشته همواره استان خراسان رضوی در این جشنواره رتبه برتر را کسب کرده است.

وی از فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی در استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا به عنوان یک فعالیت جهادی منسجم و مستمر یاد کرد که با ابتکارات و خلاقیت و ایده‌های بکر و منحصر به فرد ارتباط با اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه مندان به کتاب را حفظ کردند و در حال حاضر با قاطعیت می‌توان گفت که مردم استان خراسان رضوی در ایام شیوع ویروس کرونا کتابخوان تر شده اند.

سبزیان از همراهی و همکاری رسانه‌های استان در پیگیری و انعکاس اخبار حوزه کتابخانه‌های عمومی تشکر کرد و ادامه داد: بر اساس گزارش‌های مستند اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همکاری و همراهی رسانه‌های استان با کتابخانه‌های عمومی وانعکاس اخبار کتابخانه ای در رسانه‌های استان نیز در سطح کشور بی نظیر است.

وی از افتتاح هفت کتابخانه عمومی در تربت حیدریه، خلیل آباد، بردسکن، نیشابور، مشهد و چناران در هفته کتاب به عنوان یکی از فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب یاد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در ادامه از همکاری و همراهی خیّران و نیک‌اندیشان استان در اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کتابخانه‌ای در استان تقدیر کرد و ادامه داد: با همکاری مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی استان و شهرداری مشهد ایجاد 8 کتابخانه سیار جهت فعالیت در حاشیه شهر مشهد در حال پیگیری است.

در ادامه این مراسم محمد عین القضات، معاونت برنامه ریزی و توسعه شهرداری مشهد نیز با اشاره به امضای تفاهم نامه این مجموعه با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در سطح کتابخانه‌های عمومی در مشهد مقدس تقدیر کرد.

وی از طرحهای شهروند کتابخوان و صدای کتاب و همکاری اپلیکیشن شهر من شهردای مشهد با اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی به عنوان شروعی برای اجرای اقدامات فرهنگی بزرگ و تاثیرگذار در مشهد مقدس یاد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها