پنجشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
رونمایی ۸ اثر در حوزه کشورهای اکو

دومین نشست هم‌اندیشی و آیین نکوداشت فعالان عرصه نشر در حوزه کشورهای اکو به معرفی انتشارات خردگان و رونمایی از ۸ اثر منتشر شده از آن در حوزه کشورهای اکو اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین نشست هم‌اندیشی آیین نکوداشت فعالان عرصه نشر در حوزه کشورهای اکو عصر چهارشنبه ۲۵ تیرماه در تالار همایش‌های بین‌المللی مرکز برگزار شد.

در این نشست که به معرفی انتشارات خردگان و رونمایی از ۸ اثر منتشر شده از آن در حوزه کشورهای اکو اختصاص داشت، نمایندگانی از انجمن دوستی ایران و تاجیکستان، فرهنگستان زبان و ادب فارسی، سفارتخانه‌های تاجیکستان و پاکستان و جمعی از مشتاقان ادب و پژوهش آسیای میانه حضور داشتند.

در این نشست بعد از پخش کلیپ معرفی انتشارات موسسه اکو، شاه‌منصور شاه‌میرزا، نویسنده و کارشناس میز تاجیکستان در اکو، پیام رئیس موسسه را خواند. 

مجید اسدی (نویسنده کتاب برنده)، هژیر تهرانی (به نیابت از انجمن دوستی)، حسن قریبی (رئیس اداره روابط بین‌الملل فرهنگستان زبان و ادب) و شاه‌منصور شاه‌میرزا (شاعر و پژوهشگر تاجیک) سخنرانان این نشست فرهنگی بودند که به بررسی آثار چاپ‌شده و فراز و فرودهای کار نشر به‌ویژه کاستی‌هایی که تاکنون در پرداختن به آثار حوزه آسیای میانه وجود داشته، پرداختند. 

آخرین سخنران برنامه سهیلا یوسفی، مدیر مسئول انتشارات خردگان، بود که درباره پیشینه و اهداف انتشارات سخن گفت.

در این برنامه کلیپ‌هایی از محمدجعفر یاحقی (عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب و مدیر قطب علمی فردوسی‌شناسی)، شهزاده سمرقندی (نویسنده کتاب زمین مادران)، بهمنیار (نویسنده نامدار تاجیکستان و مولف کتاب سرمدده)، صفر عبدالله(ایران‌شناس نامدار تاجیک و اهل قزاقستان)، ثریا حسن‌سلطان (شاعر و روزنامه‌نگار تاجیک)، و طالب آذرخش(شاعر خلقی تاجیکستان) پخش شد. 

پایان‌بخش برنامه رونمایی از کتاب‌ها و عکس یادبود و تقدیر از هیئت مولفان کتاب‌ها بود.

انتشارات خردگان دو سال پیش مجوز خود را دریافت کرد و از ابتدا، تمرکز بر آسیای میانه را سرلوحه کار خود قرار داد. در طول این دو سال ۱۴ عنوان کتاب منتشر کرده است که ۸ عنوان به کشورهای حوزه اکو اختصاص دارد. سرمدده، چشم جانم چشم، زمین مادران، برنده، خیال آبی سیحون، صدایی از خلوت، نصیحت‌نامه آبای و گرگ خاکستری عنوان این کتاب‌ها هستند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها