شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
​قرآن دست‌نویس وقف کتابخانه وزیری یزد شد

همزمان با ایام ولادت حضرت زهرا (س)، یک نسخه خطی از قرآن کریم به دست هموطن یزدی، به کتابخانه وزیری یزد از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، به دنبال برگزاری جشن روز زن در کتابخانه وزیری و دعوت از صاحبان نسخ خطی برای سپردن نسخ خطی و اسناد تاریخی خود به این کتابخانه، علی‌محمد میرشریف، فرزند مرحوم غلامرضا میرشریف بنادکی یک نسخه خطی از قرآن کریم به خط نَسخ را به این کتابخانه اهدا کرد.
 
کارشناس‌مسئول کتب چاپ‌سنگی و مطبوعات این کتابخانه اظهار کرد: این نسخه به خط نسخ و روی کاغذ اصفهانی کتابت شده است.
 
منوچهر آرسته افزود: این نسخه شریف در قطع رحلی و جلد آن تیماج بوده و دارای 185 برگ 19 سطری است که تمامی اوراق دارای جدول مضاعف به سرخی و تحریر مشکی و کمندکشی به سرخی است.


کتابخانه وزیری یزد، جنب مسجد جامع کبیر یزد، در سال 1348 به دست حجت‌الاسلام سیدعلی محمد وزیری وقف آستان قدس رضوی شده است. این کتابخانه در حال حاضر، بیش از چهار هزار و 800 نسخه خطی و بیش از پنج هزار و 400 کتاب چاپ سنگی را در خود جا داده و با بهره‌مندی از بخش‌های متنوع مانند مخزن‌های مجزای کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی و تالار محققان، زیرنظر معاونت امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها