چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۳
رونمایی از 150 اثر جدید در جشن کتاب پیام نور/ جشن انتشار دو هزارمین کتاب

حسین زارع، معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام‌نور از برگزاری جشن کتاب در دانشگاه پیام نور خبر داد و گفت: همزمان با هفته کتاب و در جشن کتاب، از 150 عنوان کتاب چاپ نخست دانشگاه رونمایی خواهد شد.

دکتر زارع در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره برنامه‌های این دانشگاه در هفته کتاب و کتابخوانی اظهار کرد: همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، نخستین‌بار جشن کتاب در سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور، 27 آبان‌ماه برگزار می‌شود. 

وی افزود: جشن انتشار دو هزارمین کتاب دانشگاه و رونمایی از 150 عنوان کتاب چاپ نخست، از برنامه‌های این آیین است. تمامی 150 اثر، در یک سال منتهی به 27 آبان‌ماه در دانشگاه پیام نور تالیف شده‌اند. 

زارع با اشاره به تلاش دانشگاه پیام نور در تحقق شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» با توجه به امر تولید کتاب به‌عنوان عنصر تاثیرگذار در فرهنگ جامعه گفت: دانشگاه پیام‌نور به‌عنوان یک اَبَر دانشگاه، دارای یک نظام آموزشی و شیوه ارزشیابی متمرکز است. بنابراین تولیدات مکتوب و منابع درسی خودآموز یکسان، از ضروریات این دانشگاه به‌حساب می‌آید.  

معاون فناوری و پژوهشی دانشگاه پیام‌نور، عنوان کرد: به همین منظور دانشگاه پیام‌نور برای تالیف کتاب، سه فراخوان منتشر کرده است. فراخوان نخست، فقط ویژه اعضای هیات علمی دانشگاه و در فراخوان دوم علاوه‌ بر اعضای هیات علمی دانشگاه پیام‌نور، اعضای هیات علمی سایر دانشگاه‌‌ها نیز برای تالیف کتاب دعوت شده‌اند. 

استاد گروه روانشناسی دانشگاه پیام نور ادامه داد: سومین فراخوان،‌ دو ماه گذشته به همه دانشگاه‌های کشور اطلاع‌رسانی شده و براساس آن، ناشران معتبر و  متخصصان مراکز تحقیقاتی نیز مخاطب قرار می‌گیرند و دعوت به همکاری شده‌اند. براساس آیین‌نامه تالیف کتاب که به تازگی کیفی‌سازی شده، در حال بررسی تقاضای داوطلبان تالیف کتاب هستیم.  

زارع گفت: دانشگاه پیام‌نور، با کمبود یک‌هزار و 600 عنوان کتاب مواجه است و تلاش داریم با فراخوان‌های صورت گرفته، این کمبود را جبران کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها