چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۸
وضع انتشار کتاب در حوزه موسیقی تعریفی ندارد!

عليرضا قرباني با گلايه از وضع نشر كتاب در حوزه موسيقي گفت: انتشار کتاب در حوزه هنر و موسیقی بسیار ضعیف است و به جز کتاب «دایره المعارف موسیقی» اثر قابل توجه دیگری در این زمینه منتشر نشده‌است./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی بیست‌و‌یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علیرضا قربانی، خواننده، گفت: هر دو شیوه مطالعه یعنی مطالعه دیجیتال و سنتی تحت تاثیر انفجار اطلاعات در فضای مجازی کاهش یافته‌است.
 
وي با اشاره به مسوولیت والدین در ترغیب فرزندان به مطالعه توضيح داد: والدینی که حتی به شکل غیر عمد کودکان خود را به سمت مطالعه سوق نمی‌دهند، خیانت بزرگی در حق فرزند خود و تمدن بشری می‌کنند. 

این خواننده آواز ایرانی به تجربه خود در این زمینه اشاره کرد و افزود: گاهی مطالعه برای من شکل جدی و منظم و گاهی به صورت نامنظم مي‌شود. اگر مطالعه در دوران حساس کودکی تمرین شود، در بزرگسالی به عادتی ترک نشدنی و جزوی از رفتار انسان تبدیل خواهد شد.
 
قرباني به نشر کتاب در حوزه تخصصی فعالیت خود اشاره کرد و گفت: انتشار کتاب در حوزه هنر و موسیقی بسیار ضعیف است و غیر از کتاب «دایره المعارف موسیقی» اثر قابل توجه دیگری در این زمینه یافت نمی‌شود. 

بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «کتاب، آینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آبانماه تا 2 آذرماه امسال  در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها