دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۱
مولف «دانشنامه خط کوفی» به دانشگاه‌های‌ هنر و تهران می‌آید

کارگاه دو روزه آموزش خط کوفی توسط سیدمحمد وحید موسوی جزایری، مولف کتاب «دانشنامه خط کوفی» در دانشگاه‌ هنر و دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران برگزار می‌شود. همچنین این هنرمند کارگاه دو روزه آموزش خط کوفی در موزه آذربایجان تبریز نیز برپا خواهد کرد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کارگاه‌ها  شنبه، 27 مهر در دانشگاه هنر و چهارشنبه اول آبان در دانشگاه تهران برگزار می‌شود. شرکت کنندگان در این کارگاه با شیوه خواندن خط کوفی، و مباحث دیگر آشنا می‌شوند و در ادامه دوره آموزشی، کارگاه تولید پرچم و کتیبه نیز برگزار خواهد شد. 

همچنین کارگاه دو روزه آموزش خط کوفی در موزه آذربایجان تبریز نیز   یکشنبه، 28 مهر و دوشنبه، 29 مهر برگزار می‌شود. برنامه آموزشی این کارگاه نیز مشابه کارگاه‌های تهران است. 

شرکت در این کارگاه‌ها، رایگان و برای تمامی مخاطبان آزاد است. 

سیدمحمد وحید موسوی‌جزایری دارای مدرک کارشناسی گرافیک است. شورای عالی انقلاب فرهنگی به دلیل فعالیت‌های پژوهشی متعدد و همچنین خلق اثر در زمینه خوشنویسی، به ویژه خط کوفی و یافتن «تراش قلم گمشده خط كوفی اولیه» در شهریور گذشته (1392) به این هنرمند نشان درجه یک هنری اعطا کرد.

نام برخی از کتاب‌های منتشر شده موسوی‌جزایری به این شرح است: «دانشنامه خط کوفی»، «خط و خوشنویسی در سه جلد؛ جلد اول: خط کوفی؛ جلد دوم: سبک‌های نسخ و ثلث؛ جلد سوم: تایپوگرافی»، «سنگ نوشته‌های به خط ثلث در استانبول ترکیه»، «سنگ نوشته‌های خط کوفی، میراث فرهنگ جهانی» و « گنجینه سکه‌ها، آیینه تاریخ و هنر: آلبومی از سکه‌های دوران اسلامی در موزه حیدرزاده».

مجموعه آثار خوشنویسی به خط کوفی و دیگر خط‌ها و همچنین تایپوگرافی این هنرمند در کتاب‌هایی با نام‌های «نسیم شرق»، «مهر نگارین»، «مسیح جان» و «هفتم فلک» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط