یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲
«گتسبی بزرگ» نقد می‌شود

نشست نقد اقتباس سينمايی «گتسبی بزرگ» به کارگردانی باز لورمان از رمان مشهوری به همین نام نوشته اسکات فیتزجرالد، سه‌شنبه، 16 مهر در سرای داستان بنیاد ادبیات داستانی برگزار می‌شود./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد ادبیات داستانی ایرانیان، مجید آقایی، محمد جواد جزینی و مزدا مرادعباسی در این نشست به بررسی ساخته باز لورمان از اثر «اف اسکات فیتز جرالد» می‌پردازند. 

همچنین پیش از برگزاری این نشست و از ساعت 14 فیلم «گتسبی بزرگ» به نمایش در می‌آید. این فیلم در سال 2013 با بازی لئوناردو دی‌کاپریو٬ توبی مگوایر٬ کری مولیگان و جوئل ادگورتون ساخته شد. فیلمنامه‌نویسان این اثر نیز  باز لورمان و کریگ پیرس هستند. 

داستان «گتسبی بزرگ» درباره مردی به نام «نیک» از اهالی غرب میانه آمریکاست که برای ادامه زندگی و ایجاد موقعیت‌های جدید شغلی به نیویورک آمده و در مجاورت خانه مرد ثروتمندی به نام «جی گتسبی» اقامت می‌کند. 

گتسبی، هر شب میهمانی‌های پر سر و صدا و گران‌قیمتی برگزار می‌کند که میهمانان بسیار زیادی در آن رفت‌وآمد دارند. نیک با آن که بی میل به ورود به این دنیای پر زرق و برق است، اما خودش را مجاب می‌کند تا وارد این میهمانی‌ها شود و در می‌یابد که گتسبی این میهمانی‌ها را برای جلب نظر معشوقه خود برگزار می‌کند. 

ترجمه فارسی رمان «گتسبی بزرگ»  نخستین بار با ترجمه کریم امامی با عنوان «طلا و خاکستر» از سوی انتشارات فرانکلین، که بعدها به انتشارات نیلوفر تغییر نام داد، منتشر شد. برای نوبت‌های بعدی این ترجمه از عنوان «گتسبی بزرگ» برای این کتاب استفاده شده است. 

آخرین چاپ این کتاب در سال گذشته (1391) در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها