سه‌شنبه ۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
کافه کتاب امیر کبیر پاتوقی برای کتابخوانان در کنار کتابفروشی

آرش علیزاده، مسوول کافه کتاب امیر کبیر تهران گفت: این کافه کتاب از یکسال پیش تاکنون برای خدمت به مخاطبان از ساعت 8 تا 20 با مدیریت انتشارات امیر کبیر راه‌اندازی شده و اکنون پاتوق کتابخوانان و کتاب‌دوستان است.-

علیزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد:این کافه در فضایی به وسعت تقریبی ۱۲۰ متر مربع طراحی شده که در کنار فروش کتاب، مسوولان به حاضران پیشنهاد مطالعه می‌دهند.
 
وی با بیان این‌که در این کافه کتاب آثاری با موضوع‌های مختلف وجود دارد، عنوان کرد: در قفسه‌های کتاب این کافه آثاری از انتشارات گوناگون با موضوع‌های مختلف وجود دارد و  مخاطبان می‌‌توانند به  صورت دلخواه از آن‌‌‌ها استفاده کنند. 

کافی من کافه کتاب امیر کبیر درباره آثاری که در قفسه‌های این کافه وجود دارد، گفت: آثار بزرگ ادبی دنیا، کتاب‌‌هایی از شاعران ایرانی و انواع داستان‌های کوتاه برای استفاده مخاطبان در این کافه کتاب وجود دارد و مراجعه‌کنندگان می‌توانند به عنوان سالن مطالعه از این مکان استفاده کنند.

علیزاده درباره کارکرد‌های دیگر این کافه کتاب افزود: برپایی مراسم‌های نقد کتاب در زمینه‌های گوناگون و رونمایی از آثار مکتوب فاخر از کارکرد‌های دیگر این مکان است.

 وی با اشاره به شیوه تبلیغات برای آشنایی با این مکان‌‌های فرهنگی گفت: زمینه تبلیغات این گونه پاتوق‌های فرهنگی باید ابتدا از طریق کتاب دوستان و اهالی فرهنگ به صورت شفاهی  گسترش یابد تا میزان مراجعه‌کنندگان  این مکان‌‌ها افزایش پیدا کند.

کافه کتاب امیرکبیر در دو بخش مجزا به فعالیت می‌پردازد. بخش کودک که در طبقه پایین کتابفروشی امیرکبیر قرار دارد و دارای 70 زیربنا و 300 متر فضای کتابفروشی برای والدین است.
 
این مکان در واقع در کنار امکان انتخاب و مطالعه کتاب که محور اصلی برپایی این مکان است سعی دارد مهجوریت موجود در حوزه کتاب کودک را با تلفیق موضوع مطالعه با سایر سرگرمی‌ها و نیازهای کودک، برطرف کند.

برپایی کارگاه‌های روانشناسی رفتاری و ارتباطی با کودک در کنار ایجاد فضایی برای کتابخوانی والدین در کنار فرزندان، از مهم‌ترین بخش‌های تدارک دیده شده در این پاتوق فرهنگی است. 

ایجاد ارتباط میان انتشارت امیرکبیر و سایر ناشران برای مبادله بیشتر آثار کودک و نوجوان منتشر شده در کشور در محل کافه کتاب کودک و نوجوان امیرکبیر نیز از دیگر هدف‌گذاری‌های انجام شده برای این مرکز است. 

همچنين بخش بزرگسال این کافه کتاب با 120 مترمربع فضا در کنار 135 مترمربع فضای فروشگاهی در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط