سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۸
«اشتياق» سارا کین به بازار كتاب ايران مي‌آيد

«راهنمای عملی ساخت فیلم کوتاه» کتابی از «کلیفورد تورلو» و نمایشنامه «اشتیاق» اثر «سارا کین» با ترجمه فاطمه خسروی منتشر می‌شوند.-

 خسروی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: سارا کین نمايشنامه‌نويس انگليسی، متولدسوم فوريه 1971 در برنتوود است. او از سال 91 تا 93 در دانشگاه‌های بريستول و بيرمنگام، تئاتر خواند. آثار کین در سال‌های اخير  مورد اقبال جهانی قرار گرفته‌اند و كارگردان‌های زيادی در تمام نقاط جهان، آثار او را به اجرا درآورده‌اند. او يكی از 10 نمايشنامه‌نويس برتر دنياست كه آثارش به بيش از 30 زبان ترجمه شده است و در معتبرترين تئاترهای دنيا به روی صحنه رفته‌اند. 

این مترجم در ادامه با اشاره به کتاب «راهنمای عملی ساخت فیلم کوتاه» گفت: کلیفورد تورلو نیز اهل انگلستان است. این کتاب 25 فصل مفصل دارد. در فصل نخست «تولو» به زمان و چگونگی پیدایش سینما توسط برادران لومیر و نمایش نخستین فیلم‌شان در کافه‌ای در پاریس پرداخته است. 

خسروی گفت: در این کتاب تمامی مراحل ساخت فیلم، نقش و عملکرد عوامل مانند کارگردان، تهیه کننده، تدوینگر و دیگر عوامل و همچنین ابزارهایی که در راه ساخت فیلم به کار می‌آیند، به طور کامل و مفصل توضیح داده شده است. ویژگی مهم کتاب در این است که نویسنده مثال‌های بسیاری در توضیح بیشتر درس‌ها از فیلم‌های شاخص سینمای جهان آورده که به فهم مطلب کمک شایانی می‌کند. بیشتر این فیلم‌ها در دسترس مخاطبان ایرانی قرار دارند. 

خسروی در پایان گفت که ناشر این کتاب‌ها نشر افراز است. 

با ترجمه خسروی کتاب «راهنمای عملی بداهه‌سازی در تئاتر» نوشته میک نیپیر منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها