دوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
«حیرانی شبانه» سام به كتابفروشي‌ها رسيد

مجموعه شعر «حیرانی شبانه» سروده امیرحسین سام از سوی انتشارات «کتاب نیستان» منتشر شد. این دفتر در برگیرنده سروده‌های شاعر با مضامین عرفانی، مذهبی و عاطفی در قالب‌های سنتی و نو است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مجموعه شعر «حیرانی شبانه» سروده امیرحسین سام، شاعر و موسیقیدان است.

این مجموعه در 120 صفحه قطع جیبی و دربرگیرنده 63 قطعه شعر در قالب‌هایی چون غزل، دوبیتی، ترانه و شعر نو است که با عنوان‌هایی چون «شادی جاودان»، «حسین توست»، «سواد چشم‌هایش»، «موی شب»، «هدیه‌ای از نیستی»، «جانب دریا شدم»، «بخوان»، «برکه و ماهی»، «زبان الکن»، «نشان ماه»، «شبگردی‌های من و تو»، «آب و خاک» و «امید» در این کتاب گرد آمده‌اند. 

این شعرها بیشتر مضامینی عاطفی، مذهبی و عارفانه دارند. همچنین شاعر در سرایش این سروده‌ها از زبانی ساده بهره گرفته است. 

در شعری از این مجموعه با عنوان «خاک تشنه» مي‌خوانيم:
«هیچ سقفی نیست
یکی آسمان است
بلند و بی‌انتها
هیچ دیواری نیست
یکی بیابان است
دلتنگ و تنها
خاک تشنه
خواب آب می‌بیند»

امیرحسین سام متولد سال 1357 در تهران است. وی از کودکی به آموختن تار و سه تار و سرودن شعر پرداخت و برخی از اشعار وی نیز در ماهنامه ادبستان و روزنامه اطلاعات به چاپ رسید. سام در پانزده‌سالگی به همراه خانواده‌اش به بریتانیا مهاجرت کرد و ضمن تحصیل در این کشور، تدریس سه‌تار و تحقیق در زمینه روایت‌های گوناگون از ردیف‌ سازی و آوازی موسیقی ایران را آغاز کرد. 

وی تحصیلاتش را در رشته پزشکی به پایان رسانده و اکنون به طبابت و تحقیق و تدریس در امپریال کالج لندن مشغول است.

«زرد، سرخ، ارغوانی»، «می‌دانم که می‌آیی»، «آواز سکوت» و «دونوازی سه‌تار و پیانو» از آثار منتشر شده سام در حوزه موسیقی‌اند.

مجموعه شعر «حیرانی شبانه» پاییز امسال(1391) در 120 صفحه و قطع رقعی، شمارگان هزار و 200 نسخه و قیمت دو هزار و 500 تومان از سوی انتشارات کتاب نیستان منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط