سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۵
انتشار «حکایت آفتاب» به زبان هندی

کتاب «حکایت آفتاب» به همت رايزني فرهنگي ايران در دهلي‌نو و همكاري اداره ارتباطات اسلامی و امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به زبان هندی ترجمه و چاپ شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از اداره كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، کتاب «حکایت آفتاب» نام اثری از سیدمحمد نجفی‌یزدی است که درباره شرح زندگانی حضرت علی‌بن موسی الرضا(ع) نوشته است. 

این اثر همزمان با دهه کرامت و ميلاد حضرت امام رضا(ع) با شمارگان هزار نسخه به چاپ رسید. نوشتار حاضر به شهرها و ایالت‌های مختلف ارسال و همراه با خادمان حضرت رضا(ع) در مراسم جشن رضوی توزیع شد.

كتاب‌هاي «حضرت رضا(ع) به روایت اهل سنت» و «حدیث سلسلة‌الذهب» نیز به همت رايزني فرهنگي ايران در هند در دست ترجمه‌اند. 

همچنین رایزنی جمهوری اسلامی ایران از انتشار ترجمه روسی کتاب «نامه امام علی(ع) به مالک اشتر» در روسيه خبر داد. 

با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسکو و مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی، کتاب نامه امام علی(ع) به مالک اشتر نخعی به روسی ترجمه و منتشر شد.

در این نامه تاریخی ویژگی‌های حکومت اسلامی، خصوصیت‌های حاکم در جامعه اسلامی، حقوق شهروندان، رابطه دولت و ملت تشریح شده‌اند و به منزله نوعی قانون اساسی در جوامع اسلامی، بیان‌کننده دیدگاه پیش‌رو اسلام در حوزه حکومت آرمانی و مناسبات شایسته بین دولتمردان و شهروندان شناخته می‌شوند. مضامین این اثر می‌تواند در زمانه کنونی به عنوان الگویی الهی برای زمامداری مبتنی بر عدالت و تقوا استفاده شود.
انتشارات نااوچنایاکنیگا مسکو این کتاب را با شمارگان هزار نسخه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها