چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۶
برنده ژاپنی نوبل ۷۳ ساله شد

کنزابورو اوئه، نویسنده ژاپنی و برنده جایزه نوبل ادبیات، فردا ۵۵ ساله می‌شود. همزمان با سالروز تولد ۵۵ سالگی این نویسنده، کتاب جدیدی از او با نام «گریه آرام» در ایران منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کنزابورو اوئه، نویسنده ژاپنی و برنده جایزه نوبل ادبیات، فردا ۳۱ ژانویه، ۷۳ ساله می‌شود.

اوئه در سال ۱۹۳۵ میلادی، در شهر اوکیو دیده به جهان گشود. این نویسنده در ۲۲ سالگی اولین رمان خود را منتشر کرد و تاکنون ۳۳ کتاب از او منتشر شده است.

وی در سال ۱۹۵۸ و در سن ۲۳ سالگی به جایزه ادبی آکوتاوگا دست یافت و در سال ۱۹۶۷ نیز جایزه ادبی تانیزاکی به او تعلق گرفت. 

آکادمی نوبل نیز در سال ۱۹۹۴ این نویسنده را برای دریافت جایزه نوبل ادبیات شایسته دانست تا او به بزرگترین افتخار ادبی زندگی خود دست بیابد.

کتاب‌های اوئه تاکنون به زبان‌های گوناگون جهان ترجمه شده‌اند. در ایران تاکنون ۳ رمان از این نویسنده ترجمه و منتشر شده است و یک رمان دیگر نیز از آثار او در دست انتشار قرار دارد.

در سال ۱۳۷۴ با انتشار ترجمه فارسی جلال بایرام از کتاب «روزی که او خود اشکهای مرا پاک خواهد کرد» توسط نشر نیلوفر، انتشار آثار این نویسنده در ایران آغاز شد.

انتشارات محیط در سال ۱۳۷۷ کتابی از این نویسنده را با نام «فریاد خاموش» را منتشر کرد که توسط فرزان سجودی ترجمه شد و ترجمه اسدالله امرایی از رمان «شکار» در همان سال توسط انتشارات معیار به انتشار رسیده است.

هم‌اکنون نیز انتشار ترجمه حبیب گوهری‌راد از کتاب «گریه خاموش» توسط انتشارات رادمهر پی‌گیری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها