جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۱
حسین‌پوری «درخت محافظه‌کار است» را سرود

دومین دفتر شعر منیره حسین‌پوری با عنوان «درخت محافظه‌کار است» در مجموعه طرح «صدای تازه 2» موسسه انتشاراتی هنر رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد. این مجموعه در برگیرنده طرح‌ها و شعرهای سپید شاعر است.-

حسین‌پوری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره این مجموعه شعر توضیح داد: «درخت محافظه‌کار است» دومین دفتر شعر من و در برگیرنده 84 قطعه شعر کوتاه و بلند در قالب سپید یا طرح است که طی سال‌های 1388 تا 1390 سروده شده‌اند.

وی افزود: در این مجموعه مضامین متنوعی دیده می‌شود و شعرهایی با موضوعات عاطفی، اجتماعی، دفاع‌مقدس یا آیینی آمده است.

این شاعر اشاره‌ای به انتشار نخستین دفتر شعرش در سال گذشته داشت و گفت: نخستین دفتر شعرم با عنوان «دهان خشک ناودان‌ها» سال گذشته از سوی انتشارات خیزش نو به بازار کتاب آمد. این دفتر نیز مجموعه‌ای از شعرهای سپید مرا شامل می‌شد.

وی درباره تفاوت این دو دفتر اظهار کرد: شاعر در موقعیت‌های مختلف و با گذشت زمان و مطالعه بیشتر، خود درمی‌یابد که شعرهایش پخته‌تر شده‌اند. اگر خود شاعر این مساله را درک کند، به‌طور حتم در مسیر شعرش پیشرفت داشته است. معتقدم این اتفاق در ارتبط با بسیاری از شعرهای دفتر دوم من صورت گرفته است و بر همین اساس این مجموعه را به نوعی یک حرکت رو به جلو می‌دانم.

حسین‌پوری درباره دیگر ویژگی‌های دومین دفتر شعرش افزود: اشعار این مجموعه از نظر مضمونی و محتوایی متنوع‌تر هستند، البته از نظر ساختاری تنوع چندانی در شعرهای این دفتر دیده نمی‌شود.

وی در پاسخ به عوامل موثر در روند فعالیتش در عرصه شعر اشاره‌ای به محدودیت‌های شهرستان‌ها در این زمینه داشت و توضیح داد: در شهرستان‌ها امکانات بسیار محدود است و علاقه‌مندان این حوزه از انجمن‌های ادبی یا کارگاه‌های شعر دور هستند، البته فضای مجازی یا جشنواره‌های شعر اتفاق مثبتی در این حوزه هستند و به شاعران کمک می‌کنند تا با استادان و پیشکسوتان این عرصه در ارتباط باشند و شعرهایشان نقد و بررسی شود.

این شاعر در پایان یادآور شد: از حدود 12 سالگی سرودن شعر را آغاز کرده‌ام، اما حدود پنج سال است که فعالیتم در این عرصه حرفه‌ای‌تر و جدی‌‌تر شده است. بیشتر کارهایم در این عرصه زیرنظر مجید نظافت‌یزدی انجام می‌شود. ایشان نگارش مقدمه و راهنمایی برای گزینش شعرهای دفتر نخستم را برعهده داشتند. برای دفتر دوم نیز از راهنمایی‌های سیدضیاء‌الدین شفیعی بهره‌ گرفته‌ام.

منیره حسین‌پوری متولد 1367 در طبس است. پیش‌تر مجموعه شعر « دهان خشک ناودان‌ها» از سوی نشر خیزش‌نو از این شاعر به چاپ رسیده است.

مجموعه شعر «درخت محافظه‌کار است» در 95 صفحه قطع رقعی، شمارگان سه هزار نسخه و قیمت هزار و 600 تومان از سوی موسسه هنر رسانه اردیبهشت منتشر و راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط